آرشیو یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۵۸
هنر و ادبیات
۱۰

سرخط خبرها

خانه موسیقی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد برای همدردی با بازماندگان فاجعه «منا» دومین فستیوال موسیقی و جشن خانه موسیقی لغو شد. در بیانیه خانه موسیقی آمده است: «فاجعه سنگین بود و سخت... پژواک ناله های دردناک صدها زایر مسلوب الاختیار در منا پیچید و جهانی را پرصدا و غلغله کرد... دنیا در سکوتی غمبار فرورفت.»

نمایشگاه آثار کامبیز درمبخش با عنوان «لطفا لبخند بزنید» تا پایان مهرماه تمدید شد. به دلیل استقبال مخاطبان از نمایشگاه «لطفا لبخند بزنید» این نمایشگاه تا پایان مهرماه تمدید شد تا علاقه مندان بتوانند فرصت بیشتری برای دیدن آثار این نمایشگاه داشته باشند. (ایسنا)

اثری از یک هنرمند ایرانی با الهام از شعر «دعوت به سفر» شارل بودلر در فرانسه به نمایش گذاشته شد. خانه سرامیک «دلفی» فرانسه برای یادبود «شارل بودلر» اقدام به برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان کشورهای مختلف کرده که با الهام از شعر «دعوت به سفر» این شاعر فرانسوی ساخته شده اند. شارل بودلر از مهم ترین نمایندگان مکتب سمبولیسم بود که در سال 1867 میلادی درگذشت. معروف است که واژه «مدرنیته» نخستین بار در مقالات او به کار رفت. (ایسنا)

همایون غنی زاده در 10 شب پایانی نمایش «کالیگولا» به جای آتیلاپسیانی بازی می کند. این بازیگر علاوه بر طراحی و کارگردانی این نمایش عهده دار نقش «کرئا» خواهد بود. جمعه 10 مهرماه پس از پایان اجرای نمایش، همایون غنی زاده از بازی و همراهی آتیلاپسیانی در 33 شب اجرا تشکر و خداحافظی کرد.

موسسه فرهنگی هنری آپ آرت مان در چهارمین برنامه از سری برنامه های «من و سازم» بعدازظهر جمعه 17 مهر ماه میزبان «عیسی غفاری» خواهد بود. غفاری در این اجرا نگاهی به موسیقی ردیفی ایران خواهد داشت.