آرشیو سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۷۵
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

آمادگی ژاپن برای جنگ با داعش

وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد، کشورش قصد دارد با ایجاد واحدهای جدید اطلاعاتی، علاوه بر زیر نظر گرفتن فعالیت گروه های تروریستی به ویژه داعش در مناطق مختلف دنیا، مبارزه جدیدی را با آنان آغاز کند.تلاش ژاپن پس از آن صورت می گیرد که اعضای گروه تروریستی داعش یک تبعه ژاپنی را در روستایی در شمال بنگلادش به ضرب گلوله کشتند.

اعدام افسر اطلاعات ارتش پاکستان

طالبان پاکستان با انتشار ویدئویی اعدام یک افسر اطلاعات ارتش این کشور را به نمایش گذاشت. طالبان اعلام کرد، اعدام این افسر به تلافی اعدام های اخیر اعضای طالبان در پاکستان انجام شده است.

تحرکات دیپلمات های جدید آمریکا علیه ونزوئلا

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلااز توطئه چینی دیپلمات های جدید آمریکایی سفارتخانه این کشور در ونزوئلاعلیه دولت کاراکاس خبر داد. مادورو اعلام کرد که شخصا به دنبال پیگیری دسیسه چینی های دیپلمات های آمریکایی خواهد بود.

پیروزی حزب حاکم در انتخابات پارلمانی پرتغال

ائتلاف راستگرای پرتغال در انتخابات اخیر به پیروزی رسید ولی اکثریت مطلق کرسی های پارلمانی را از دست داد. این ائتلاف در حالی در انتخابات سراسری به پیروزی رسید که یک همه پرسی برای سیاست های ریاضتی به شمار می رفت.

هلاکت 1480 عضو پ.ک.ک

هیئت ستاد مشترک ارتش ترکیه از کشته شدن 1480 فرد مسلح وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از آغاز عملیات نظامی زمینی و هوایی بر ضد اعضای این حزب در 31 تیرماه تاکنون خبر داد.شمار کشته های نیروهای امنیتی ترکیه در درگیر های مسلحانه با تروریست ها نیز به 140 تن رسیده است.

پیروزی روس گراها در قرقیزستان

حزب سوسیال دموکراتیک قرقیزستان که به رئیس جمهوری روس گرای این کشور وابسته است در انتخابات پارلمانی به همراه پنج حزب حامی روسیه پیروز شد.از آنجایی که هیچ حزبی نتوانست اکثریت مطلق آراء را به دست آورد دولت ائتلافی تشکیل خواهد شد.

بزرگ ترین رزمایش ناتو در 13 سال گذشته

شبکه خبری راشاتودی گزارش داد، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بزرگترین رزمایش خود از سال 2002 تاکنون را با مشارکت 36 هزار نیروی بین المللی از 30 کشور آغاز کرده است. این تمرین ها در دو مرحله زمانی و در دریا، هوا و خاک سه کشور اروپایی انجام می شود.