آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۴۶
فرهنگ و هنر
۲۳

آن سوی مرز

فرش قرمز آلمانی ها برای شهرزاد

عوامل سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی دو روز دیگر به شهر کلن آلمان سفر می کنند تا در مراسم فرش قرمز این سریال حضور داشته باشند. علی نصیریان، مهدی سلطانی، مصطفی زمانی و ترانه علیدوستی تیم بازیگران سریال شهرزاد هستند که در مراسم فرش قرمز حضور دارند و از گروه موسیقی سریال هم فردین خلعتبری به همراه علیرضا قربانی که خوانندگی تیتراژ سریال را برعهده دارد، روی فرش قرمز قدم می گذارند. مراسم فرش قرمز سریال شهرزاد در روز 18 مهرماه، دو روز قبل از توزیع رسمی فیلم برگزار می شود و مجری آن شرکت فیلمسازی EM فیلم آلمان است، شرکتی که شریک آلمانی سریال شهرزاد است و پخش جهانی سریال نیز به عهده آنهاست.

جایزه برتر دو جشنواره اروپایی برای «چهارشنبه 19 اردیبهشت»

علی جلیلوند تهیه کننده فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» درباره جزئیات حضور این فیلم سینمایی در دو جشنواره «مذهب» ایتالیا و جشنواره رقابتی فیلم «ایسلند» گفت: فیلم سینمایی «چهارشنبه 19 اردیبهشت» به دنبال حضور پی در پی در عرصه بین الملل این بار در جشنواره «مذهب» ایتالیا حضور یافت و جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از آن خود کرد.وی ادامه داد: همچنین این فیلم سینمایی در جشنواره رقابتی فیلم «ایسلند» شرکت کرد و یکشنبه شب 12 مهرماه در مراسم اختتامیه این جشنواره موفق به دریافت جایزه پنگوئن طلایی شد.

تاریخ معرفی برنده نوبل ادبیات مشخص شد

برنده جایزه نوبل ادبیات 2015 تا یک روز دیگر (8 اکتبر برابر 16 مهرماه) معرفی می شود. آکادمی نوبل اعلام کرد: روز پنجشنبه برنده نوبل ادبیات را که معتبرترین جایزه ادبی جهان است، معرفی می کند.گفته می شود امسال چهره هایی چون «سوتلانا آله یوویچ» نویسنده و روزنامه نگار اهل کشور بلاروس، «هاروکی موراکامی» مشهورترین نویسنده حال حاضر کشور ژاپن، «نگوگی وا تیونگو» کنیایی، «فیلیپ راث»، «جویس کرول اوتس» نویسنده پرکار امریکایی و «آدونیس» شاعر معروف سوری از شانس های دریافت جایزه نوبل ادبیات هستند.