آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۵۹۸
استان ها
۱۸

خبر

برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک زنجان

دنیای اقتصاد، زنجان: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی زنجان از برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط (SME) استان خبر داد.

ناصر صیدی گفت: به منظور شناساندن توانمندی های صنعتی استان در بخش صنایع کوچک و متوسط، نمایشگاهی با عنوان «توانمندی های صنایع کوچک و متوسط استان» از 6 تا 8 آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کاسپین برگزار می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه از سایت معاملات واحدهای صنعتی که توسط شهرک های صنعتی استان پیشنهاد و راه اندازی شده رونمایی خواهد شد. همچنین رونمایی از کتاب جامع اطلاعات واحدهای صنعتی زنجان که به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و روسی توسط شرکت شهرک های صنعتی استان منتشرشده، جزو برنامه های افتتاح این نمایشگاه است.

سمنان دارای رتبه اول تولید گچ کشور

دنیای اقتصاد، سمنان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سمنان دارای رتبه اول در کشور از نظر تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم کشور در تولید سولفات سدیم و رتبه سوم کشور در تولید زغال سنگ و کرومیت است.

بهروز اسودی افزود: همچنین سمنان از سه استان برتر کشور در تولید زغال سنگ است، از لحاظ تعداد معادن رتبه 5 کشور، از لحاظ میزان استخراج رتبه 6کشور و از لحاظ تعداد پرسنل شاغل در معادن نیز رتبه 6 کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: این استان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سولفات سدیم، سنگ آهک، سنگ لاشه، گرانیت، مرمریت، سنگ آهن، نمک، بوکسیت، سلستین، زئولیت، زغال سنگ، باریت، طلا، مس، کائولن، کرومیت، روی و فلورین برخوردار است. اسودی خاطرنشان کرد:

معادن غنی و متنوع سمنان، 60درصد نمک و 40درصد گچ کشور را تامین می کنند، همچنین 95 درصد زئولیت، 95درصد سلستین، 15 درصد سولفات سدیم، 20درصد کرومیت و 15درصد زغال سنگ کشور نیز از معادن غنی استان تامین می شود.