آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴، شماره ۴۳۷۶
اقتصاد
۴

انصاری: نیازی به واردات مبلمان نداریم

رئیس شورای ملی مبلمان گفت: ما امروز نیاز به واردات مبلمان نداریم و می توانیم با قدمت هزارساله ای که در تولید مبلمان داریم، خودمان کالاو محصول باکیفیت تولید کنیم و فعالیت های اقتصادی بیشتری در توسعه کشور انجام دهیم که موجب ارزآوری شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی انصاری تاکید کرد: این مهم را باید در نظر بگیریم که تعاملاتمان را بیشتر کنیم، همچنین تولید را افزایش داده و اعتماد به نفس مان را افزایش دهیم، در نهایت باید در تولید مبلمان خودکفا شویم و بدانیم نیاز به واردات نداریم.

وی تاکید کرد: اگر تدبیر کنیم و با نگاه مدیریتی درستی پیش برویم، می توانیم نتیجه بگیریم که مدلی بهتر از مدل اقتصاد مقاومتی نداریم. آنچه که از سوی رهبر معظم انقلاب در قالب 24 بند به دولت، بخش غیردولتی، بنگاه ها و... ابلاغ شده، بهترین مدل اقتصادی است.

انصاری افزود: رقابت پذیرشدن اقتصاد، تولید محور شدن و درون زا شدن اقتصاد و افزایش کمیت و کیفیت تولید اقتصادی در تمامی حوزه ها باید ایجاد شود.

رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته تاکید کرد: باید بپذیریم اقتصاد کشور ما اقتصاد نفتی و وابسته به نفت است، البته ناگفته نماند اقتصاد نفتی تمامی کشورهای همسایه به ویژه حوزه خلیج فارس را در برگرفته است و شاید برخی کشورها که به بخش توریسم و اکوتوریسم توجه کرده اند، دارای اقتصاد درون زا شده اند. اگر قرار است ما نیز در این حوزه درون زا عمل کنیم باید به تولید انبوه و تجاری و افزایش کیفیت و خدمات توجه بیشتر کنیم.