آرشیو شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۴۸
صفحه اول
۱

موج بارش های پاییزی در تهران و مناطق شمالی

همزمان با موج بارش در استان های شمال و شمال غرب ایران، دیروز پایتخت نیز یک روز بارانی را تجربه کرد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از قبل گفته بود که هوای استان تهران نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط همراه با رگبار و رعد وبرق و وزش باد خواهد بود.

احد وظیفه افزود: بیشترین و کمترین دمای دیروز به ترتیب 28 و 17 درجه سانتیگراد بود.

وی افزود: امروز (18 مهرماه) هوای استان تهران نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد درارتفاعات بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای امروز 29 و 17 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. هوای استان تهران یکشنبه (19 مهرماه) نیز کمی ابری در ارتفاعات همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد است. بیشترین دمای هوای این روز 28 درجه سانتیگراد و کمترین آن 15 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی امروز تداوم فعالیت سامانه بارشی به صورت رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید موقت در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و دامنه های مرکزی زاگرس خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: امروز این شرایط در سواحل شمالی و به صورت پراکنده در برخی نقاط شمال شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز پیش بینی می شود. در روز یکشنبه بارش در سواحل شمالی و به صورت پراکنده در شمال شرق ادامه دارد و به تدریج بارش در این نواحی نیز قطع خواهد شد.

وظیفه در پایان اظهارکرد: شدت بارش دیروز در استان های آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز در تهران، البرز، قزوین و ارتفاعات سمنان بوده است.

امروز نیز شدت بارش در استان مازندران پیش بینی می شود. امروز، فردا و دوشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج است.