آرشیو شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۴۸
اجتماعی
۴

اضافه خدمت حین وظیفه سربازان بخشیده میشود

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: در هفته ناجا بعضی از اضافه خدمتهای سربازان بخشیده میشود.

سردار سیدحمید صدرالسادات، در جمع خبرنگاران گفت: اضافه خدمتهای سنواتی که به تاخیر افراد در معرفی خود گفته میشود، امکان بخشودگی ندارند، اما اضافه خدمتهایی که بر اثر بیانضباطی سربازان صورت گرفته است میتواند با دستور فرمانده بخشیده شود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که سه ماه تاخیر در معرفی داشتهاند سه ماه اضافه خدمت برای آنان در نظر گرفته میشود، افزود: افرادی که بیش از سه ماه تاخیر در معرفی داشتهاند 6 ماه و کسانی که بیش از یک سال تاخیر داشتهاند علاوه بر مدت 6 ماه اضافه خدمت، به مراجع قضایی نیز معرفی میشوند. رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: کسانی که اضافه خدمت به آنان تعلق میگیرد اگر خدمت خود را بخوبی انجام دهند تا دو سوم از اضافه خدمت آنان نیز بخشیده میشود که در عید غدیر سال گذشته طبق فرموده رهبر معظم انقلاب تمام اضافه خدمتها، بخشیده شد. صدرالسادات با بیان اینکه افراد از سن 19 تا 50سالگی طبق قانون سرباز محسوب میشوند، عنوان کرد: از این سالها دو سال آن به صورت خدمت سربازی و باقی سالها با نام ذخیره اول و دوم هستند که در بعضی از حوادث تمرین و رزمایشها ممکن است از افرادی که در سالهای ذخیره هستند، کمک گرفته شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ثبتنام مشمولان غایب سال گذشته شروع شده است، اظهار کرد: 290هزار نفر در این طرح ثبتنام کردهاند که درخواستها بررسی و برای مشمولان پیامک ارسال شده است. صدرالسادات تعداد مشمولان غایب خدمت سربازی در سطح کشور را یک میلیون و 500هزار نفر اعلام کرد.