آرشیو شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۴۸
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

صادرات سیمان از بورس کالا

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان سیمان از احتمال صادرات سیمان از طریق بورس کالاخبر داد و گفت: قرار شده تا قبل از ورود سیمان به این بخش، کمیته ای چهار نفره برای صادرات سیمان تصمیم بگیرد.

شکاف تولید و خودکفایی گندم به 5/1میلیون تن کاهش یافت

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید گندم امسال 5/1میلیون تن تراز منفی نسبت به مصرف داشته است،گفت: امسال بیش از 8 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که این گندم بیش از نیاز مصرفی نانوایی ها است.

اقتصاد ایران 2 درصد رشد می کند

موسسه مالیه بین المللی از موسسات وابسته به بانک جهانی پیش بینی کرد رشد واقعی تولید ناخالص داخلی ایران به دلیل اتخاذ سیاست پولی انقباضی در این کشور، به 2 درصد برسد.

واردات 82 میلیاردی به نام یک روستایی

کرباسیان رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه کارت بازرگانی یک بار مصرف چالش جدی واردات است، گفت: گزارش گمرک نشان می دهد واردات 82 میلیارد تومانی به نام یک روستایی بی سواد با کارت بازرگانی یک بار مصرف ثبت شده است

لغو انتخابات نظام مهندسی ساختمان در برخی استان ها

رئیس دستگاه نظارت بر هفتمین دوره انتخابات سازمان های نظام مهندسی ساختمان با ارسال نامه ای به دستگاه نظارت استان ها جزئیات لغو انتخابات را در استان ها اعلام کرد.این انتخابات که به عنوان نخستین انتخابات در سطح کشور به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می شد در چند حوزه از بعضی از استان ها با مشکل مواجه شد و در حوزه های دیگر به صورت پیش بینی شده جریان یافت.