آرشیو دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۰
ایران زمین
۱۴

بارش برف پاییزی در ارتفاعات آذربایجان غربی

سازمان هواشناسی کشور از خروج تدریجی سامانه بارشی و پیش بینی جوی آرام برای غالب مناطق کشور از امروز دوشنبه خبر داد.«احد وظیفه» مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه بتدریج شاهد خروج سامانه بارشی از شمال شرق کشور خواهیم بود، افزود: امروز و فردا خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

بارش نخستین برف پاییزی در آذربایجان غربی

نخستین برف پاییزی ارتفاعات «اورین» و بخش صفائیه خوی در آذربایجان غربی را سفیدپوش کرد. به دنبال کاهش دمای هوا از شنبه شب بارش برف ارتفاعات بخش صفائیه و منطقه اورین خوی را سفیدپوش کرد. به گزارش اداره هواشناسی خوی، شنبه شب دمای هوا در این شهرستان به 8 درجه بالای صفر رسید که نسبت به شب قبل از آن 4 درجه کاهش داشت. با کاهش دمای هوا اهالی روستایی بویژه در بخش صفائیه به استفاده از لباس گرم و وسایل گرمایشی روی آورده اند.

خسارت تگرگ به بیش از 16 هزار تن سیب در میانه

بر اثر بارش تگرگ دربخش کندوان آذربایجان شرقی بیش از 940 هکتار از باغ های سیب 10 روستای این بخش که تنها درآمد روستاییان بود، دچار خسارت شد. بر اساس این گزارش روستاهای زرنکش، آوین، خانقاه، تازه کند، پروچ، فندقلو، نقاباد، نشق، سرخه حصار، ایشلنده، روستاهایی هستندکه بر اساس پیش بینی کارشناسان 16هزار تن محصول سیب آنها خسارت دیده است.