آرشیو دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۰
ایران زمین
۱۴

برگزاری همایش «وحدت اقوام و مذاهب از دیدگاه رسانه» در گرگان

گروه ایران زمین همایش «ضرورت های ملی وحدت اقوام و مذاهب از دیدگاه رسانه» با حضور علمای شیعه و اهل سنت گلستان در موسسه فرهنگی «میرداماد» گرگان برگزار شد.

آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این همایش سه روزه با اشاره به اینکه در این استان علمای شیعه و سنی در کمال صفا و صمیمیت در کنار هم می نشینند و اتحاد خوبی را در اینجا شاهد هستیم، ادامه داد: وحدت بین امت های اسلامی باید حفظ شود و رسانه ها در این عرصه وظیفه مهمی دارند. وی تصریح کرد: همه باید پشتیبان وحدت باشند تا شاهد دستیابی به توسعه و پیشرفت و اهداف مورد نظر در چشم انداز باشیم.

«آخوند عبدالجبار میرابی» مدیر حوزه علمیه اهل سنت قره تپه بندر ترکمن نیز با اشاره به وحدت عملی بین شیعه و اهل سنت در ایران اسلامی و گلستان، افزود: این فرهنگ باید در جهان اسلام نیز نهادینه شود.

وی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهبری بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و نیز رهبر معظم انقلاب، وحدت عملی بین شیعه و اهل سنت ساکن در کشور و گلستان برقرار است. ایران اسلامی این توانایی را دارد که به نمونه کامل وحدت مسلمانان درجهان تبدیل شود.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت قره تپه گفت: امروز رسانه های استکبار جهانی با ترفندهای مختلف در حال ایجاد تفرقه بین امت اسلامی هستند و می طلبد تا رسانه های داخلی با برجسته کردن مصادیق وحدت و اتحاد شیعه و اهل سنت توطئه های آنان را خنثی کنند. حجت الاسلام «علی خیرخواه» رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور هم دراین نشست با تاکید بر توجه بیشتر به وحدت مسلمانان، گفت: امروز اختلافات بی حاصل مذهبی موجب از بین رفتن ظرفیت های جهان اسلام در ترویج وحدت شده است.