آرشیو دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۰
بین الملل
۲۰

مانیتورینگ

ایندیپندنت (انگلیس): اندی برنهام، وزیر کشور در سایه حزب کارگر نسبت به قانون جدید اجاره که دولت دیوید کامرون به تصویب رسانده، هشدار داد و گفت، این قانون نوعی نژادپرستی مدرن است زیرا به برخی از صاحبخانه ها اجازه می دهد خانه هایشان را به افرادی که نام های خارجی یا لهجه دارند، اجاره ندهند.

د هندو (هند): دادگاه کیفری بین المللی از مقامات دهلی نو خواسته است، در جریان اجلاس آفریقا – هند که قرار است 26 تا 29 اکتبر با حضور مقام های ارشد 52 کشور آفریقایی در پایتخت هند برگزار شود، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان را که از میهمانان احتمالی است، دستگیر کند اما دهلی نو اعلام کرده، حاضر به دستگیری عمر البشیر نیست.

عرب نیوز (عربستان): شورای همکاری های خلیج فارس اعلام کرد، قصد دارد در راستای جذب توریست خارجی بیشتر با الگوگیری از کشورهای عضو شینگن از نیمه سال 2016 میلادی سیستم ویزای یکپارچه ارائه دهد که دارندگان این ویزا بتوانند به 6 کشور عضو شورای همکاری های خلیج فارس سفر کنند.

نیویورک تایمز (امریکا): 158خانواده ثروتمند امریکایی در مرحله نخست رقابت های انتخاباتی این کشور 178 میلیون دلار به نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه کمک کرده اند که از این تعداد 138 خانواده حامی جمهوریخواهان و 20 خانواده حامی دموکرات ها بوده اند.