آرشیو دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۰
فرهنگ و هنر
۲۳

در 14 روستای محروم لنگرود صورت گرفت

اهدای 2هزار جلد کتاب از سوی تور کتاب کودک

گروه تور کتاب کودک در روز جهانی روستا و روز جهانی کودک در 15 و16 مهرماه بیش از2000 جلد کتاب کودک به کودکان مدارس و2 کتابخانه در14 روستای کوهستانی و محروم منطقه کومله از بخش های شهرستان لنگرود اهدا کرد.

اسماعیل آزادی مسئول گروه تور کتاب در این باره گفت: دراین تور بیش از 1600 جلد کتاب به بیش از 510 کودک مدارس منطقه کومله از دوره پیش دبستانی تا ششم ابتدایی در قالب بسته های کتاب و نوشت افزار اهدا گردید و همچنین در روز جهانی کودک با اهدای حدود 300 جلد کتاب و مجله و یک دستگاه کامپیوتر، یک کتابخانه روستایی را در روستای ملاط افتتاح کرد ومسئولیت تجهیز بیشتر آن را در آینده برعهده گرفت.

این کتابخانه روستایی از سوی کودک 8 ساله ای گشایش یافت.

همچنین در این روز بیش از 200 جلد کتاب کودک و نوجوان و نشریات نیز با حضور شهردار، رئیس آموزش و پرورش و مسئول کتابخانه های شهرستان لنگرود به کتابخانه کومله اهدا گردید. در این تور کتاب به هر یک از450 دانش آموزدبستانی منطقه نیز 2 جلد کتاب اهدا گردید.

گفتنی است بودجه تهیه کتاب های اهدایی از سوی اعضای تور کتاب کودک و همچنین نهاد هایی چون روابط عمومی و کتابخانه روزنامه ایران، کتاب نهاد کتابخانه های کشور، جامعه مهندسان مشاور ایران، انجمن مفاخر معماری ایران، موسسه هنر نوین و... در تامین یا خرید کتاب ها، نشریات، کامپیوتر و برگزاری این تور کتاب کودک مشارکت کردند که ارزش ریالی مجموع هدایای اهداشده حدود 100 میلیون ریال بوده است.