آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۲۱
سیاست
۳

الو شرق

88640260

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

•باج گیری! عده ای از بی کاران به دلیل نداشتن سرمایه به دست فروشی روی آورده اند و از این راه امرارمعاش می کنند. چند روز پیش که از خیابان ناصرخسرو عبور می کردم، برحسب اتفاق شاهد گفت وگوی خشن یکی از ماموران شهرداری با دست فروشان بودم و وقتی دلیل آن را پرسیدم، یکی از آنان گفت: «هر روز عده ای خود را یا مامور رفع سدمعبر شهرداری معرفی می کنند و از ما به بهانه های مختلف اخاذی می کنند تا بتوانیم در این محل بساط کنیم. درحالی که بسیاری از دست فروشان متاهل اند و برای اداره خانواده هایشان ندارند و مجبورند این زورگویی ها را تحمل کنند!» به راستی این قدر خیابان ناصرخسرو بی دروپیکر است که هرکسی می تواند به دست فروشان زور بگوید و از آنان باج گیری کنند؟!

ناصر عرب یارمحمدی

•صبحانه بخرید و از معلولان حمایت کنید! در برخی ایستگاه های مترو صبحانه بسته بندی شده را دو هزار تومان می فروشند، از آنجا که خرید این بسته غذایی به نفع حمایت از معلولان است، ضرورت دارد در تمامی ایستگاه ها راه اندازی شود تا شهروندانی که تمایل دارند، از این طریق معلولان را حمایت کنند.

عرفان از تهران

•تسریع به عمل آورند: حال که قرار است در ابتدای خیابان تکیه اکبرآبادی شمالی، منشعب از بزرگراه شهید محلاتی سوله بسازند و روشنایی و فضای سبز این محل هم -به گفته جوابیه شهرداری منطقه 14 در روزهای گذشته- تامین شود، لطفا بنویسید در این زمینه تسریع به عمل آورند تا ساکنان مجبور نباشند بیش از این مشکلات فراوانی را تحمل کنند.

محمد علوی از تهران

•تلاش های بیهوده: اقشار حقوق بگیر و به ویژه کارگران و حتی مطبوعاتی ها که آنها هم زیرمجموعه تامین اجتماعی اند و کارگر به حساب می آیند، این همه کار و تلاش می کنند، اما حقوقشان پاسخ گوی گرانی ها و هزینه های زندگی شان نیست. ای کاش در قانون تامین اجتماعی تغییراتی ایجاد شود و حقوق ها به طور چشمگیر افزایش یابد، تا بیمه شدگان دغدغه ای نداشته باشند!

یک حقوق بگیر