آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۶۶
اقتصاد
۴

زیر ذره بین اقتصاد

بدبینی به طرح انتقال آب از تاجیکستان

معاون وزیر نیرو در امور آب گفت: به انتقال آب از تاجیکستان به ایران خوشبین نیستم. رحیم میدانی در خصوص امکان تحقق انتقال آب از تاجیکستان به ایران افزود: این موضوع در حال مطالعه و بررسی است و تا زمانی که سیر مطالعات به پایان نرسد، نمی توان اظهارنظر قاطعی در این زمینه داشت.

تشکیل کارگروه بررسی آزادسازی نرخ بلیت هواپیما

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از تشکیل کارگروهی در سازمان هواپیمایی کشوری برای بررسی جوانب مختلف آزادسازی نرخ بلیت هواپیما خبر داد. مقصود اسعدی سامانی با اشاره به آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما تا پایان امسال گفت: آزادسازی بلیت هواپیما از 30 سال پیش در بسیاری از کشورها اجرا می شد و با توجه به بررسی هایی که در این کشورها صورت گرفت در نهایت به این نتیجه رسیدند که بهترین راهکار برای رشد و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی آزادسازی نرخ بلیت هواپیماست.

برنامه تولید دانه های روغنی در آستانه تصویب

وزیرجهادکشاورزی از بررسی برنامه تولید دانه های روغنی در کمیسیون اقتصادی هیات دولت برای تصویب نهایی خبر داد و گفت: افزایش تعرفه واردات روغن نمی تواند راهکار مناسبی برای حمایت از تولید داخل باشد. محمود حجتی از بررسی برنامه تولید دانه های روغنی در کمیسیون اقتصادی هیات دولت برای تصویب نهایی خبر داد. این عضو کابینه

تدبیر و امید با اشاره به اینکه تولید دانه های روغنی باید براساس برنامه ریزی دقیق و علمی در کشور افزایش یابد، افزود: هم اکنون 10 درصد نیاز بازار به روغن خوراکی در داخل تولید و تامین می شود.

مخالفت با افزایش تعرفه واردات روغن

وزیر جهاد کشاورزی از بررسی برنامه تولید دانه های روغنی در کمیسیون اقتصادی هیات دولت برای تصویب نهایی خبر داد و گفت: افزایش تعرفه واردات روغن نمی تواند راهکار مناسبی برای حمایت از تولید داخل باشد و قیمت مصرف کننده را افزایش می دهد. محمود حجتی با اشاره به اینکه تولید دانه های روغنی باید بر اساس برنامه ریزی دقیق و علمی در کشور افزایش یابد، افزود: هم اکنون 10 درصد نیاز بازار به روغن خوراکی در داخل تولید و تامین می شود بنابراین افزایش تعرفه واردات روغن نمی تواند راهکار مناسبی برای حمایت از تولید داخل باشد. وی گفت: افزایش تعرفه روغن وارداتی قیمت این ماده خوراکی را برای مصرف کننده افزایش می دهد بنابراین برای تولید دانه روغنی و حمایت از کشاورزان ساز و کار دیگری را در برنامه پیشنهادی به دولت ارایه کردیم.