آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۶۶
اقتصاد
۵

صادرات هنوز افزایش نیافته است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه افزایش صادرات نفت منوط به لغو تحریم هاست، تصریح کرد: در حال حاضر میزان صادرات نفت افزایش چشمگیری نداشته است.

رکن الدین جوادی با بیان این مطلب با اشاره به قیمت کمتر از 50 دلاری نفت عنوان کرد: همان طور که قبلاگفته شده درصدد هستیم ظرفیت تولید نفت کشور را بلافاصله بعد از لغو تحریم ها حداقل 500 هزار بشکه افزایش دهیم و در کمتر از شش ماه نیز به ظرفیت تولید قبل از تحریم برسیم. وی درباره قراردادهای IPC افزود: هنوز ابلاغیه هیات دولت درخصوص این قراردادها به دست ما نرسیده است. جوادی درباره پیشنهاد روسیه برای مذاکره با اوپک گفت: اوپک تنها یک سوم نفت مصرفی جهان را تامین می کند و از این رو هماهنگی بین اوپک با دیگر تامین کنندگان بازار نفت جهان می تواند تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد. اگر این مذاکرات به حاکم شدن روندی منطقی بر میزان عرضه نفت منجر شود می تواند راهگشا باشد.

به گفته جوادی، صنعت نفت ایران در حوزه ساخت داخل، توسعه و نظام پیمانکاری رشد داشته است اما این رشد متوازن نبوده به طوری که در بخش هایی دچار ضعف هستیم. وی همچنین بر ضرورت رشد متوازن بخش های مختلف صنعت نفت تاکید کرد.