آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۱
شوک امروز
۱۲

پزشکی قانونی اعلام کرد: امکانپذیر بودن قصاص چشم اسیدپاش

گروه شوک: قصاص چشم یک اسیدپاش که همکارش را در اداره شان هدف کینه قرار داده بود با نظریه پزشکی قانونی امکانپذیر شناخته شد. محسن مرتضوی روز 19 فروردین ماه سال 91 وقتی وارد محل کارش شد از سوی آبدارچی اداره هدف اسیدپاشی قرار گرفت. آبدارچی خشن پس از خالی کردن قابلمه پر از اسید روی محسن دست بردار نبود و با چاقویی که در دست داشت با 16 ضربه وی را غرق خون روی زمین انداخت و پا به فرار گذاشت. محسن در بیمارستان بستری شد و تحت چند عمل جراحی قرار گرفت اما با وجود تلاش تیم پزشکی، وی بینایی چشم راست و شنوایی گوش راست خود را از دست داد.

این پرونده در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی در حال بررسی است و در 15 شهریور ماه سال جاری قضات عالیرتبه شعبه چهارم پس از محاکمه با هم وارد شور شدند و با توجه به اعتراض قربانی، پرونده را برای طرح در کمیسیون عالی پزشکی قانونی ارسال کردند. این قضات از پزشکی قانونی خواستند امکان قصاص به نحوی که نابینایی چشم راست به دست آید را انجام دهند چرا که محسن تنها خواستار کوری چشم اسیدپاش بود و خواستار تخلیه آن نیز نبوده است.

سرانجام در 18 شهریور ماه سال جاری کمیسیون پزشکی قانونی اعلام کرد: پرونده بالینی رویت شده به نظر اعضای کمیسیون انجام قصاص چشم متهم با هر روشی چنانچه منجر به آسیب اضافه یا به خطر انداختن جان بیمار نشود امکانپذیر است.