آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۶۶
حادثه
۱۴

دومین حادثه مرگبار برای دانشجویان ایرانی در مالزی در کمتر از دو ماه

دانشجوی دختر ایرانی در مالزی خودکشی کرد

یک دانشجوی دختر ایرانی در مالزی خود را در خانه اش حلق آویز کرد. پلیس مالزی جنازه این دانشجو را دو روز پس از حادثه و با اطلاع صاحبخانه اش پیدا کرده است.

عباس قنبری، رایزن علمی ایران در شرق آسیا خودکشی به دلیل «مشکلات روحی متوفی» را تایید کرد و درباره جزییات حادثه به ایرنا گفت: اطلاعات ابتدایی نشان می دهد که این دانشجو سال 2014 برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی در دانشگاه بین المللی «مالایی ولز» به کوالالامپور، پایتخت مالزی، آمده بود که روز جمعه به دلیل مشکلات روحی خودش را در خانه اش حلق آویز کرد. به گفته قنبری، جنازه این دختر دانشجو دو روز پس از خودکشی و با نگرانی صاحبخانه اش از غیبت طولانی او و باخبر کردن پلیس از سوی ماموران کشف شده است. «تا دو روز پس از خودکشی هیچ کسی از وضعیت متوفی باخبر نبود تا اینکه صاحبخانه اش نگران شرایطش شد و پلیس را خبر کرد که آنها نیز با حضور در خانه اش، با جسد بی جان او که حلق آویز شده بود روبه رو شدند.»

به گفته قنبری، ماموران پلیس مالزی پس از کشف جسد آن را معاینه و مرگ به دلیل خودکشی را تایید کردند. همچنین بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته نیز نشان می دهد که متوفی، عصر جمعه گذشته تنها وارد خانه اش شده و هیچ فرد دیگری همراه او نبوده است. رایزن علمی ایران در شرق آسیا همچنین از رسیدگی به حادثه از سوی نهادهای ایرانی در مالزی خبر داد.

این اتفاق در حالی رخ داده که کمتر از دو ماه از جان باختن یکی از دانشجویان دیگر ایران در مالزی به دلیل مصرف مواد مخدر می گذرد. اسفند 92 نیز یک دانشجوی دختر ایرانی در این کشور خود را از طبقه بیستم یک ساختمان مسکونی به پایین پرتاب کرد و به زندگی خود پایان داد.