آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۶۶
ورزش
۱۵
نگاه روز

حاشیه تصمیم جنجالی سرمربی تیم ملی فوتسال

رضا سالار

فوتسال، نخستین رشته تیمی ایران بود که در مسابقات جهانی در بین تیم های بزرگ قد علم کرد. اما حال و روز امروز فوتسال آنقدر آشفته است که کسی نمی داند این رشته پرطرفدار و بیمار، کی و چه زمانی حالش خوب می شود. فوتسالی که حیاط خلوت تعدادی از افراد خاص شده و آخرین حرکت آنها، آشفتگی خیال سرمربی جدید تیم ملی فوتسال است. محمد ناظم الشریعه، با روحیه آرام و دور از جنجال خود، انتخاب مناسبی برای تیم ملی فوتسال بود، اما این روزها، فوتسال، تیول کسانی است که حضور افراد و تفکرات جدید را تاب نمی آورند و پس از پیروزی روز اول تیم ملی برابر روسیه، با تعدادی از بازیکنان باشگاهی خود تماس می گیرند که اگر در تیم ملی مصدوم شوید وای به حال تان... و این می شود که یک بازیکن این تیم خود را به مصدومیت می زند و برخی دیگر با علایم مصدومیت در بازی حاضر می شوند. آنچه از حال و هوای تیم ملی فوتسال و تمرینات این تیم خبر آمده، عدم تمرکز ناظم الشریعه بر روی کارهای فنی بود: چرا که حاشیه ها و اخباری که در اطراف تیمش می شنید، او را سرخورده و عاصی کرده بود. در دیدار تیم ملی امید ایران و روسیه، این عدم تمرکز ناظم الشریعه کار را به جایی رسانده که فراشی (مربی گلرها) دستور تعویض بازیکن می داده و در تمرینات هم هاشم زاده (مربی تیم ملی) برنامه های فنی را مدیریت می کرده.

حضور عده ای خاص که موفقیت را تنها در گروی شخص خود می دانند، حال فوتسال را خراب کرده و این تصمیم احساسی سرمربی تیم ملی فوتسال هم اوضاع را خراب تر.

شرایط به گونه ای است که برخی بازیکن ها تصور می کنند اگر در تیم آقای خاص بازی نکنند، درهای تیم ملی روی آنها بسته خواهد شد یا در سال های آینده تیم باشگاهی پیدا نخواهند کرد. حتی به گفته یکی از مربیان باشگاهی، بازیکنان در برابر آقای خاص و تیمش به نحوی بازی می کنند که باعث رنجش خاطر وی نباشد. و آخرین حرکت آقای خاص هم همین تماس با بازیکنانش بود که (وای به حال تان اگر در تیم ملی مصدوم شوید) و وای به حال این فوتسال.