گزارشی از تمرین نمایشی که قبل از انقلاب اجازه اجرا نگرفت
تابلوهایی از خاطرات و کابوس های علی رفیعی
«هر کدام از صحنه های این نمایش برای من یک تابلوست. یک تابلوی به یاد ماندنی و شما اگر دقت نکنید تابلوی من خراب می شود...» تماشای او هنگام کارگردانی صحنه، با آن موی سپید و گاه کمی آشفته، یادآور رهبری یک ارکستر است. مواجهه او با جزء به جزء عناصر صحنه، تداعی کننده لحظاتی است که رهبر ارکستر سازها را گاه با ملاحت و گاه با تندی به سخن گفتن فرامی خواند.
ناصرالدین شاه آشفته بر تختش به خود می پیچید. دورتادور سالن بازیگرانی که در این صحنه بازی ندارند به این تابلو زل زده اند. ناصرالدین شاه با حالتی که نشان از روان گسیختگی او دارد، پریشان و خواب زده، امر مهدعلیا مادرش را تایید می کند: «امشب کار یکطرفه
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.