آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۸۱
اقتصادی
۴

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: اعلام ضرر چند میلیون دلاری از عدم اجرای برجام آدرس غلط به مردم است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیان ارقام مختلف از ضرر چند میلیون دلاری ایران با عدم اجرای برجام به ضرر دولت است، گفت: به مردم آدرس غلط ندهید.

محمدرضا پورابراهیمی درباره برخی ادعاها مبنی بر ضرر 100 تا 150 میلیون دلاری کشور با عدم اجرای برجام، آنها را آدرس غلط دادن به مردم دانست و به تسنیم گفت: از همان روزهای نخست مذاکرات هسته ای صحبت های مختلفی مبنی بر ایجاد اتفاقات بزرگ در اقتصاد کشور با توافقات بین المللی مطرح شد اما هنوز نه خبری از لغو تحریم ها و نه اتفاقات بزرگ در کشور است.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران نیازمند اصلاح ساختاری است، افزود: البته تحریم ها تاثیرات خاص خود را بر اقتصاد کشور گذاشته اند اما نباید تمام مشکلات را به گردن تحریم بیندازیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر بهبود معیشت و اقتصاد را به لغو تحریم ها موکول کنیم انتظارات کاذب در سطح جامعه اتفاق خواهد افتاد که دولت باید جوابگوی این انتظارات باشد.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه قبل از مذاکرات هسته ای دولت اکثر مشکلات اقتصادی را به گردن تحریم انداخت، اما امروز می بینید که همه چیز به تحریم ها گره نخورده است، اظهار داشت: دولت هنوز 50 درصد قانون مبارزه با قاچاق کالارا اجرا نکرده و هر روز حجم ورود کالاهای قاچاق به کشور افزایش پیدا می کند. البته هنوز قانون بهبود فضای کسب و کار هم اجرایی نشده است. حال باید این سوال را از دولت پرسید: اجرای این امور چه ربطی به تحریم ها دارد؟!

وی اضافه کرد: در خوشبینانه ترین حالت با لغو برخی تحریم ها به شرایط سال 90 باز خواهیم گشت که در آن مقطع نه رشد اقتصادی و نه وضعیت اشتغال کشور مناسب بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بیان ضرر چند میلیارد دلاری ایران با عدم اجرای برجام به ضرر دولت است چرا که دولت باید بگوید: بعد از لغو تحریم ها آیا همین ارقام نصیب کشور می شود یا خیر؟