آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۴۳۸۰
ورزش
۱۸

آسیب شناسی نتایج والیبال ایران همچنان ادامه دارد

آرژانتین با ولاسکو المپیکی شد

همزمان با نشست های کارشناسی فدراسیون والیبال ایران برای برنامه ریزی جهت رسیدن به اهداف پیش رو از جمله صعود به المپیک، تیم ملی آرژانتین با هدایت خولیو ولاسکو به عنوان چهارمین تیم بلیت ریو 2016 گرفت.

والیبال ایران امسال حال و روز خوشی نداشت و در حالی که بیم آن می رفت با یک بحران جدی مواجه شود، فدراسیون والیبال نخبگان سه نسل اخیر والیبال را که اکثر آنها در صف منتقدان فدراسیون بودند به نشست های کارشناسی دعوت کرد؛ نشست هایی که تاکنون سه بار برگزار شده و خروجی ملموس آن اجبار اسلوبودان کواچ، سرمربی تیم ملی جهت تقویت کادر فنی بوده است. مربی ای که چند ماه پیش در اعتراض به این که نتایج والیبال ایران به خولیو ولاسکو ربط داده می شد، فدراسیون را تهدید به قطع همکاری کرد! با این حال در همین نشست های کارشناسی به صورت تلویحی فدراسیون پذیرفت که تفاوت سبک کاری ولاسکو و کواچ عامل وضع موجود تیم ملی و ناکامی در جام جهانی و لیگ جهانی بوده است.

در این گیر و دار دیروز دوستداران والیبال خبر قابل پیش بینی را شنیدند؛ آرژانتین با هدایت خولیو ولاسکو المپیکی شد. این تیم با نتیجه 3 بر 2 ونزوئلارا شکست داد تا به جمع المپیکی های والیبال برزیل میزبان و ایتالیا و آمریکا بپیوندد.

والیبال المپیک با حضور 12 تیم برگزار می شود: برزیل، (قهرمانان چهار قاره منهای آسیا)، ایتالیا و آمریکا (از جام جهانی)، یک تیم از بین تیم های (دوم و سوم آفریقا، سوم آمریکای شمالی و مرکزی و شیلی) و چهار تیم از مرحله پایانی رقابت های گزینشی در اردیبهشت سال آینده که بین تیم های دوم و سوم اروپا، ونزوئلا، تیم دوم آمریکای شمالی و مرکزی، ایران، استرالیا، ژاپن و چین برگزار می شود.

در این مسابقات بهترین تیم آسیا براساس جدول رده بندی نهایی المپیکی می شود و نیاز نیست حتما در رده های اول تا چهارم قرار گیرد.