آرشیو پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۳
بین الملل
۲۰

ارتش سوریه آماده عملیات زمینی در حلب

دو مسئول برجسته سوری اعلام کردند، ارتش سوریه و نیروهایی از حزب الله با حمایت حملات هوایی روسیه آماده حمله زمینی علیه مخالفان در حلب می شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، این دو مسئول آگاه که در جریان طرح ها در این منطقه هستند و خواستند نام شان فاش نشود، گفتند: تصمیم برای نبرد حلب اتخاذ شده و در آینده بسیار نزدیک اجرایی می شود. با این حمله دامنه حملاتی که هفته گذشته علیه تروریست ها در استان حماه در غرب سوریه آغاز شد، گسترده تر می شود. در همین حال آمادگی های نظامی در حومه شمالی حمص برای پیشروی ارتش سوریه صورت می گیرد و پشتیبانی های هوایی روسیه نیز نقش آشکاری را در برتری نیروهای سوری در این منطقه ایفا می کند. در همین حال جنگنده های روسیه در حملاتشان پایگاه های جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی در حومه شمالی حلب را هدف قرار دادند و ارتش سوریه به پیشروی خود در این منطقه ادامه می دهد و پس از درگیری با داعش منطقه آزاد و اطراف کوه عنتر را پس گرفته است و این حملات در سایه افزایش اختلافات و درگیری ها میان گروه های مسلح در این منطقه صورت می گیرد. این در حالی است که قرار است فردا وزیران دفاع ناتو با محوریت بحران سوریه در بروکسل به مذاکره بنشینند.

ترکیه سفیران روسیه و امریکا را احضار کرد

یک مسئول ترکیه اعلام کرد: وزارت خارجه این کشور روز سه شنبه سفرای کشورهای امریکا و روسیه را برای ارائه توضیحات درخصوص کمک به کردها و هشدار به آنها نسبت به هرگونه کمک به نیروهای کرد سوریه که با داعش در نبرد هستند، احضار کرد. این منبع افزود: ترکیه در این دیدار موضعگیری خود را درخصوص حزب اتحاد دموکرات کردهای سوریه که از نظر آنکارا نزدیک به «شورشیان» کرد این کشور است، اعلام کرد.