آرشیو پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۳
صفحه آخر
۲۴
گزارش خبری 2

در مراسم بزرگداشت هابیل علی اف در فرهنگسرای نیاوران مطرح شد

هنرمند تاریخ تولد دارد اما تاریخ مرگ ندارد

مرادخانی: هابیل علی اف برای احیای هنر و فرهنگ در جهان قدم های بزرگی برداشت

آیین بزرگداشت هابیل علی اف نوازنده برجسته جمهوری آذربایجان، شامگاه سه شنبه 21 مهرماه با حضورکمانچه نوازان برجسته ایران و آذربایجان، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی موسیقی، در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

علی مراد خانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران این مراسم بود که ابتدا درگذشت این هنرمند را به خانواده و دوستانش تسلیت گفت و در ادامه اظهار داشت: موسیقی حد و مرزی نمی شناسد و اهالی موسیقی در هرجای دنیا و با هر ملیتی با هم همدل و یکصدا هستند.

وی از همکاری این هنرمند فقید با هنرمندان ایرانی از جمله محمدرضا شجریان و علیرضا افتخاری و اجرای های خوب او ابراز خوشحالی کرد.

پس از صحبت های مرادخانی خانم پروفسور زمرد استاد آکادمی ملی موسیقی آذربایجان روی سن آمد و با زبان آذری گفت: علی اف جایگاه ویژه ای نه تنها در آذربایجان که در ایران و جهان دارد و آثار ارزشمند او بی تکرار است.

جوان شیر علی اف سفیر جمهوری آذربایجان در تهران همچنین هابیل علی اف را هنرمندی نامدار و ماندگار در تاریخ جمهوری آذربایجان دانست که با هنر بی بدیلش توانسته بود از مرزها عبور کند و بسیاری از دوستداران موسیقی در کشورهای مختلف جهان تحت تاثیر آثار این هنرمند قرار داشتند.

در بخش دیگری از این برنامه قطعاتی از یک اجرای قدیمی و مشترک محمدرضا شجریان و هابیل علی اف به نمایش در آمد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.