آرشیو دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۶
ایران شوک
۱۱
شوک روز

سیگنال های عجیب از ستاره

گروه شوک: دانشمندان سازمان فضایی ناسا اعلام کردند که سیگنال های عجیبی از یک ستاره فراخورشیدی دریافت کرده اند که بیگانه هستند.

به عقیده محققان سیگنال های دریافتی می تواند علت های گوناگونی داشته باشد. برخی از شکارچیان موجودات بیگانه این سیگنال ها را ارتعاشاتی از سوی موجودات بیگانه دیگر سیارات عنوان می کنند، اما محققان ناسا می گویند با توجه به تجزیه و تحلیل انجام شده، سیگنال ها می تواند ارتعاشاتی ناشی از نیروهای گرانشی اطراف این ستاره باشد. این ارتعاشات از سیاره ستاره نمای 8462852 KIC است که در صورت فلکی ماکیان و در فاصله 1480 سال نوری از زمین به دست آمده است.

علاوه بر ارتعاشات، ستاره شناسان نوسانات نور غیر معمولی نیز از این ستاره دریافت کرده اند که به وسیله تلسکوپ فضایی کپلر به ثبت رسیده است. ستاره شناسان معتقدند این سیگنال ها می تواند به دلیل پدیده های طبیعی موجود در سطح این سیاره ستاره نما به وجود آمده باشد.با این وجود محققان ناسا بر این باورند که چنین پدیده ای بسیار نادر است. دکتر «تابتا بویاجیان» از دانشگاه ییل می گوید: ما در حال تحقیق هستیم و این احتمال وجود دارد که سیگنال ها ممکن است به وسیله یک ساختار مصنوعی بزرگ تولید شده باشد. در این صورت این موضوع می تواند تایید کند که هوش بیگانه پیشرفته ای در دیگر سیارات وجود دارد که نشان از تمدنی بزرگ خواهد داشت.حدود چهار سال است که در حال تحقیق روی داده های فضاپیمای کپلر هستیم، کهکشان ما صدها و میلیاردها ستاره و سیاره بی شمار دارد. انسان و زمین در کوچک ترین بخش این جهان تکامل یافته قرار دارد.