آرشیو دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۶
شوک امروز
۱۲

60 زن، مرد و کودک نجات یافتند

آتش سوزی شامگاهی در شهرک غرب

60 زن، مرد و کودک از ساختمان آتشین و پر از دود در شهرک غرب نجات یافتند. ساعت 5/9 شب شنبه در تماس مردم با 125 و گزارش آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی، آتش نشانان ایستگاه های 58، 25 و گروه امداد و نجات 3 همراه خودرو نردبان، خودرو حامل دستگاه تنفسی و خودرو حامل تشک نجات را به خیابان ایران زمین شهرک غرب و خیابان گلستان جنوبی اعزام شدند.

محمد امامی معاون منطقه 2 عملیات که همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در طبقه منفی یک و قسمت پارکینگ یک مجتمع مسکونی 12 طبقه مقداری ضایعات دچار آتش سوزی شده بود و دود ناشی از این آتش سوزی پارکینگ و راه پله های این مجتمع مسکونی را در بر گرفته بود.

وی افزود: به گفته شاهدان، تعداد زیادی از ساکنان در طبقات بالایی در میان دود گرفتار شده بودند که آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند و گروه نخست با استفاده از تجهیزات انفرادی و لوله های آبرسانی خود را به کانون آتش سوزی رساندند و در مدت زمان کوتاهی آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند.

این معاون منطقه خاطرنشان کرد: همزمان گروه دوم آتش نشانان نیز با استفاده از تجهیزات فردی به طبقات بالایی رفته و مشغول جست وجو برای یافتن محبوسان احتمالی شدند و پس از جست وجوی فراوان موفق شدند 60 زن، مرد و کودک را از ساختمان خارج کرده و به محل امن انتقال دهند.

امامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حال عمومی محبوسان مساعد اعلام شد و آتش نشانان پس از تخلیه دود ناشی از آتش سوزی از ساختمان و تحویل محل حادثه به مالکان ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.