آرشیو دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۶
فرهنگ و هنر
۲۳

در مراسم امضای تفاهمنامه بین موزه هنرهای معاصر و بنیاد آلمانی «پروس» مطرح شد

دیپلماسی فرهنگی پیشداوری اروپایی ها را تغییر می دهد

تفاهمنامه همکاری میان موزه هنرهای معاصر تهران و بنیاد فرهنگی «پروس» امضا شد.

موزه هنرهای معاصر تهران عصر شنبه 25 مهرماه میزبان فرانک والتر اشتان مایر وزیر امور خارجه آلمان، میشاییل بارون فون اونگرن اشترنبرگ سفیر این کشور در ایران و رئیس بنیاد پروس آلمان بود که برای امضای تفاهمنامه همکاری به این موزه آمده بودند. میشاییل بارون فون اونگرن اشترنبرگ سفیر آلمان در آغاز مراسم در سخنان کوتاهی با ابراز خرسندی از همکاری موزه هنرهای معاصر تهران با بنیاد پروس آلمان، امضای این تفاهمنامه را با هدف برپایی نمایشگاهی از آثار هنر مدرن آلمان و آثار هنرمندان ایرانی در برلین ذکر کرد.

علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنان خود ابراز امیدواری کرد که این امضای تفاهمنامه بتواند برای آینده همکاری های بیشتر و موثرتری را در حوزه فرهنگ و هنر رقم زند. مرادخانی همچنین درباره حضور نداشتن علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم توضیح داد: ما مطمئن نبودیم که وزیر امور خارجه آلمان به موزه هنرهای معاصر می آید و به همین دلیل از وزیر ارشاد نخواستیم که در این مراسم حضور یابد.

فرانک والتر اشتان مایر گفت: آثار هنرمندان را در موزه هنرهای معاصر تهران دیدم و معاون امور هنری وزارت ارشاد نیز درباره دیپلماسی فرهنگی سخن گفتند، من فکر می کنم که این دیپلماسی فرهنگی سهم بزرگی در این همکاری ها دارد، آثار موزه هنرهای معاصر تهران و گنجینه بزرگ آثار هنری آن پیشداوری های ما به عنوان مردم اروپا را درباره دین اسلام و ایران تغییر می دهد.

وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد: این فقط یک تفاهمنامه نیست بلکه فرصت خوبی است برای جبران گذشته که امکان تبادل فرهنگی وجود نداشت و اکنون دوباره این امکان برقرار شده است.