آرشیو دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۶
فرهنگ و هنر
۲۳

آن سوی مرز

حضور رونالدو در سینما؛ شاید وقتی دیگر

مارتین اسکورسیزی به احتمال بسیار زیاد در فیلم تازه خود به عنوان «متقلب» از کریستیانو رونالدو استفاده نخواهد کرد. این فیلم براساس زندگینامه الساندرو پروتو کارآفرین ایتالیایی ساخته خواهد شد. گفته می شود که کاراکتر اصلی داستان «پنجاه طیف گری» با الهام از شخصیت پروتو نوشته شده است. اما اکنون به نظر می رسد که تهیه کنندگان فیلم به خاطر نگرانی از اینکه شهرت رونالدو کلیت فیلم را تحت تاثیر قرار دهد، ترجیح داده اند که ستاره پرتغالی باشگاه رئال مادرید در فیلم حضور نداشته باشد.

«شوالیه» بهترین فیلم جشنواره لندن

فیلم «شوالیه» جایزه برتر جشنواره فیلم لندن را دریافت کرد و از کیت بلانشت با اهدای جایزه دوستی بنیاد فیلم بریتانیا تقدیر شد. فیلم درام «شوالیه» به کارگردانی آتنا راشل تسانگاری با به تصویر کشیدن تقابل مردها روی قایقی در دریای اژه جایزه برتر جشنواره فیلم لندن را از آن خود کرد. پاول پاولیکوسکی رئیس هیات داوران جشنواره، درباره این فیلم گفت: «شوالیه پژوهشی بر ناسازگاری مردها از دریچه نگاه یک فیلمساز شجاع و اصیل است.»

سه مدال برای عکاس بوشهری

سعید عرب زاده از مربیان انجمن سینمای جوانان بوشهر و عضو کانون عکس این انجمن و دارنده نشان «آرتیست» فدراسیون بین المللی هنر عکاسی، در سومین جشنواره بین المللی عکس آل آرژانتینو توانست در بخش سه بخش کودک، سفر و آزاد سه مدال این جشنواره را از آن خود کند.