آرشیو دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۶
ورزشی
۲۲

فوتبال جهان

تیم زلاتان به دانمارک خورد

قرعه کشی مرحله پلی آف فوتبال «یورو 2016» انجام شد و در یکی از جالب ترین مسابقات، سوئد با در اختیار داشتن زلاتان ابراهیموویچ، موظف به رویارویی با دانمارک شد. در سایر دیدارهای این مرحله، بوسنی با ایرلند جنوبی، اوکراین با اسلوونی و مجارستان با نروژ روبه رو خواهند شد. دیدارهای رفت این مرحله از 21 تا 23 آبان و مسابقات برگشت از 24 تا 26 آبان برگزار می شود و چهار تیم پیروز به 20 تیمی می پیوندند که پیش تر مجوز حضور در مرحله نهایی را کسب کرده بودند.

بارسا، رکورددار پنالتی های امسال شد

با دو ضربه پنالتی ای که پریشب طی برد 2-5 بارسلونا برابر رایو وایه کانو در مسابقات لیگ فوتبال اسپانیا به سود آبی و اناری ها گرفته و هر دو توسط نیمار گل شد، تعداد پنالتی های این تیم در پیکارهای امسال لالیگا به عدد 8 رسید که بیشترین رقمی است که برای تیم های بزرگ قاره سبز در فصل جاری گرفته شده است. در کل 72 مسابقه امسال لالیگا، بیشتر از 18 پنالتی اعلام نشده و این بدان معنا است که 39 درصد پنالتی های این فصل به سود بارسا گرفته شده است!

پایان گل نزدن های رونالدو در لالیگا

کریس رونالدو که بعد از زدن 5 گل برابر اسپانیول در چهار مسابقه متوالی بعدی رئال مادرید در لالیگا گلی را به ثمر نرسانده بود، طی پیروزی 0-3 پریشب کهکشانی ها مقابل لوانته، طلسم خود را شکست و یکی از گل های آنان را به ثمر رساند. او حالاهمپا با کریم بنزما یار فرانسوی اش، 6 گله است. رونالدو البته در لیگ قهرمانان اروپا طی این مدت به گلزنی نائل آمده بود.

انتقاد انجمن های حقوق بشر از کاندیداتوری شیخ سلمان

برخی انجمن های حقوق بشر در سطح جهان، به تمایل شیخ سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای شرکت در انتخابات ریاست فیفا واکنش منفی نشان دادند. این انجمن ها می گویند شیخ سلمان و خانواده وی در سرکوب تظاهرات طرفداران دموکراسی در بحرین در سال 2011 و پس از آن نقش داشته اند. در همین ارتباط انجمن های فوق از کمیته اخلاق فیفا خواسته اند پیشینه شیخ سلمان در این خصوص را به دقت بررسی کند.