آرشیو چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴، شماره ۲۴۳۳
اقتصاد
۵

گذر

وزیر نفت: برزیل خواهان خرید ال ان جی از ایران است

ایلنا: بیژن زنگنه با اشاره به علاقه مندی برزیل برای خرید گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) از ایران، گفت: برای پیگیری مذاکرات دراین باره قرار شد کارگروه مشترکی میان وزارت نفت ایران و وزارت انرژی و معادن برزیل ایجاد شود. زنگنه افزود: برزیل در زمینه حفاری و تولید نفت در آب های عمیق تجربه های مطلوبی دارد، ازاین رو با توجه به نیازی که ما به این تجارب در آب های عمیق دریای خزر داریم، می توانیم در این زمینه همکاری داشته باشیم.

پیشنهاد افزایش 20درصدی قیمت گازوئیل به دولت

فارس: محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل راه آهن با اشاره به کم کاری وزارت نفت در اختصاص 20 درصد درآمد حاصل از فروش گازوئیل به توسعه ریلی، گفت: به تازگی به دولت پیشنهاد داده ایم نرخ گازوئیل 20 درصد افزایش یابد و از محل آن، اعتبار توسعه ریلی و نگهداری جاده ها تامین شود.

بدهی 1000 میلیاردتومانی ایرلاین ها به وزارت نفت

ایلنا: مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: درحال حاضر ایرلاین ها هزار میلیارد تومان به وزارت نفت بدهکارند که بعضی از آنها همکاری می کنند. ما جلسات متعددی داشته ایم و به مراجع مختلف نیز شکایت کرده ایم که برخی از آنها مدعی شده اند که از دولت طلبکارند؛ بنابراین چالش بدهی های ایرلاین ها همچنان باقی است و ما نیز راه های مختلفی را طی می کنیم تا بتوانیم پول دولت را وصول کنیم. سیدناصر سجادی با اشاره به اینکه ما در آستانه فصل سرد و تامین ویژه سوخت و انرژی مورد نیاز مردم قرار داریم، گفت: امسال با توجه به اظهاراتی مبنی بر وقوع پدیده ال نینو، همانند سال 86 که زمستان سختی داشتیم، خودمان را آماده کردیم.