آرشیو دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴، شماره ۴۴۰۲
اقتصاد
۴

اعلام فهرست جدید کالاهای مشمول کارت 10 میلیونی خرید

فهرست جدید کالاهای مشمول خرید با کارت اعتباری اعلام شد که در این فهرست تعداد کالاها و برندها افزایش یافته و مبلمان هم به این طرح اضافه شده است.

به گزارش جام جم، فهرست کالاهای مشمول طرح خرید با کارت اعتباری که دو روز پیش در قالب 28 گروه کالایی در 20 برند اعلام شده بود، دیروز تکمیل شد و تعداد کالاها و برندهایی که متقاضیان می توانند با کارت اعتباری خرید کنند، افزایش یافته است. بر این اساس کالاهایی چون چرخ گوشت، پلوپز، جاروبرقی، آبمیوه گیری، توستر، پنکه و... نیز به این فهرست اضافه شده و در برخی برندها تنوع و مدل کالاهای قبلاوجود داشته، بیشتر شده است. البته طبق اعلام وزارت صنعت، این فهرست همچنان در حال تکمیل است و تولیدکنندگان متقاضی و جامانده از فهرست، اضافه می شوند. همچنین تولیدکنندگانی که کالاهایشان دارای استاندارد کیفیت است، می توانند به این فهرست بپیوندند. وزیر صنعت، معدن و تجارت: این وزارت امروز آگهی روی سایت داده است تا اگر شرکت های دیگری علاقه مندند تا کالاهای خود را برای عرضه در طرح خروج از رکود ارائه کنند، ثبت نام کنند.

در این باره، محمدرضا نعمت زاده در گفت وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: شرکت های تولیدی علاقه مند می توانند از طریق سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت فرم های لازم را پر کنند تا بررسی شود تا کالاهای خود را ارائه کنند. وی ادامه داد: این طرح ارائه شده ممکن است تمدید شود و به همین دلیل طبیعی است که روز اول همه واحدهای تولیدی نتوانند اعلام آمادگی کنند و امیدواریم که در آینده شرکت های تولیدی که علاقه مندند کالاهای خود را عرضه کنند، در این سایت ثبت نام کنند.

نعمت زاده با بیان این که ارائه این وام درباره کالاهای مصرفی بادوام است، افزود: نوع کالاها مشخص شده و تعداد شرکت های تولیدکننده کالابسیار زیاد است و به همین دلیل آنها می توانند به تدریج نام نویسی کنند و به این طرح اضافه شوند.