آرشیو دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴، شماره ۶۰۷۹
رویداد
۲

یونسی: بزرگ ترین چالش کشور اشتغال است

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، بیکاری را خطرناک توصیف کرد و آن را یکی از زمینه های هزینه سازی برای کشور برشمرد و خواستار توجه بیش از پیش به اشتغال و کارآفرینی شد.

حجت الاسلام علی یونسی، با اشاره به اینکه برخی نگاه منفی دارند و بیشتر تولید خطر می کنند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم همه ایرانی ها در ایران کار داشته باشند تا نسبت به آینده امیدوار و نسبت به لطف دشمنان مایوس شوند.

اگر کار نباشد کشور در آینده هزینه سنگینی می دهد و بیکاری، تحقیر و بدبینی قومی چه در داخل و چه در خارج خطرناک است.

به گزارش ایسنا، وی برقراری امنیت در داخل را ناشی از اشتراک همه ایرانیان در منافع و خدمات دانست و افزود: باید این حق را تعمیم دهیم و ایران را برای همه ایرانیان بدانیم تا بتوانیم از بحران احتمالی و خواب های آشفته دشمنان جلوگیری کنیم.

یونسی که در مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای سخن می گفت، بزرگ ترین چالش کشور را اشتغال دانست و افزود: بیکاری بلای جان کشور است.

فسادی که بیکاری به فرهنگ، دین، هویت و امنیت ما وارد می کند، مساله دیگری وارد نمی کند، فساد، دزدی، غارت، جنایت، آدمکشی و گریز از انقلاب و مسئولان، به دلیل بیکاری است.

وی با بیان اینکه موج موج مردم مسلمان به کفر پناه می برند تا شغل داشته باشند، کسی نگران نمی شود ولی تا توریست به کشور می آید می گویند فرهنگ از بین رفت، خاطرنشان کرد: جوانان ما از بیکاری فاسد شوند مهم نیست، اما اینکه دولت برجام را به نتیجه می رساند آنقدر آشفته می شوند.

وی با بیان اینکه رقبای ما احساس کاذبی در منطقه ایجاد کردند و سعی می کنند فضا را تشدید کنند تا فضای کار در کشور به وجود نیاید، افزود: در سطوح عالی همه همراهی می کنند ولی برخی در رده های پایین سعی دارند مخالفت کنند تا مسئولان اذیت شوند و با همنوایی با اسرائیل فضایی را ایجاد کنند که شاید بتوانند منافعی کسب کنند.