آرشیو دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴، شماره ۶۰۷۹
اقتصادی
۶

خبرهای کوتاه

آخوندی: جمعیت سه برابر و تعداد خودروها 12 برابر شد

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: جمعیت شهری کشور در 30 سال گذشته سه برابر و تعداد خودروها در این مدت 12برابر شده است. عباس آخوندی این مطلب را در مراسم روز جهانی یادمان قربانیان حوادث رانندگی(24آبان ماه) بیان کرد. آخوندی، تعداد دوربین های جاده ای را 650 عدد بیان کرد و گفت: یک هزار و 880 دوربین نیز بتدریج به این تعداد افزوده می شود. به گفته وی، تا پایان امسال، 600 دوربین دیگر در سطح معابر و جاده ها نصب خواهد شد. وزیر راه، روند تصادفات منجر به فوت را کاهشی عنوان کرد.

هزینه 18 هزارمیلیارد تومانی تصادفات

فریبرز واحدی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه سوانح رانندگی هزینه های 18 هزار میلیارد تومانی را به طور سالانه به اقتصاد ما تحمیل می کند، گفت: روزانه 800 نفر در جریان سوانح رانندگی مصدوم می شوند.

سران 7 کشور به اجلاس گازی تهران می آیند

مهدی عسلی، مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت از حضور سران 6 کشور عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز و یک رئیس جمهوری از کشورهای دوست غیر عضو مجمع در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز خبر داد.

افزایش80 درصدی صادرات میعانات گازی پارس جنوبی

سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: در مهر امسال 14 میلیون و 725 هزار و 469 بشکه میعانات گازی ازطریق سه گوی شناور (SPM) در بندرهای عسلویه و کنگان بارگیری شد که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال 80 درصد افزایش داشت.

سریلانکا مشتری نفت ایران

معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز مذاکرات جدید با سریلانکا برای ازسرگیری صادرات نفت، گفت: ایران آماده از سرگیری فروش نفت به این کشور آسیایی در دوران پساتحریم است. رکن الدین جوادی در گفت و گو با مهر با اعلام اینکه بازگشت و از سرگیری صادرات نفت خام ایران به کشورهای مختلف و مشتریان سنتی همچون سریلانکا زمانبر خواهد بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده از سرگیری فروش نفت خام به این کشور آسیایی در دوران پساتحریم است.