آرشیو دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴، شماره ۶۰۷۹
ایران زمین
۱۴

ثبت تالاب «بورالان» ماکو در کنوانسیون رامسر

گروه ایران زمین تالاب «بورالان» ماکو در آذربایجان غربی در کنوانسیون رامسر پذیرفته و به ثبت می رسد.

«حجت جباری» معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه با توجه به قرار گرفتن «بورالان» در مرز ایران با 3 کشور ترکیه، جمهوری خودمختار نخجوان و ارمنستان، این تالاب به عنوان پارک صلح ودوستی معرفی می شود، افزود: همچنین در آینده نزدیک این تالاب با ارتقا به سطح بین المللی در کنوانسیون رامسر ثبت می شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه تالابی «بورالان» به لحاظ برخورداری از اکوسیستم غنی، چشم انداز زیبا و برخورداری از تنوع زیستی یکی از مناطق منحصر به فرد کشور بشمار می رود که باید از آن به بهترین شکل ممکن حفاظت کرد، ادامه داد: 6 تالاب آذربایجان غربی جزو کنفرانس بین المللی رامسر است که این امر نشان از جایگاه تالاب های استان در شمالغرب کشور است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از ارتقای تالاب «سلدوز» نقده به سطح بین المللی خبر داد واظهار داشت: مساحت کل این تالاب 200 هکتار بوده که به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و عوارض طبیعی در تالاب های بین المللی به ثبت رسیده است.

جباری با بیان اینکه تالاب «سلدوز» به دلیل قرار گرفتن درمسیر مهاجرت پرندگان و تنوع زیستی بالااز پناهگاه های حیات وحش است، اضافه کرد: 30 تالاب در آذربایجان غربی با آب های شور و شیرین وجود دارد که 640 هزار هکتار از وسعت استان را به خود اختصاص داده اند.