آرشیو دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴، شماره ۶۰۷۹
ایران زمین
۱۴
ایران و مردم

صف های طولانی مردم در زاهدان برای تهیه گاز

درحالی که بسیاری از مردم زاهدان از کمبود گاز مایع گلایه دارند و صف های طولانی در محل های توزیع گویای این مشکل است، رئیس شرکت ایران گاز زاهدان از برطرف شدن این مشکل با پیگیری های به عمل آمده خبر می دهد.

شماری از شهروندان زاهدانی در تماس با ایرنا خواستار انعکاس وضعیت موجود و کمبود گاز مایع به مسئولان شدند. صف های طولانی در محل های مشخص شده برای توزیع سیلندرهای گاز مایع بویژه مناطق «زیبا شهر» و «جام جم» نشان از مشکل کمبود گاز است.

«حمید سرگلزایی» از شهروندان زاهدانی می گوید: هر سال در فصل سرما کمبود گاز مایع دامنگیر مردم می شود و برای خرید 2عدد سیلندر گاز مایع باید ساعت ها درصف سرگردان بود.

«حسینعلی شه بخش» مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز زاهدان گفت: سوخت زمستانی مشترکان گاز خانگی در این شهرستان تا چند روز آینده به صورت کامل تامین می شود و مشکلی از این لحاظ نخواهیم داشت. ذخیره سازی گاز در زاهدان در حال انجام است و شهروندان از طریق امور مشترکان برای تهیه گاز مایع مورد نیاز خود اقدام و از تجمع مقابل این شرکت و خودروهای حمل گاز خودداری کنند. شرکت دولتی پرسی ایران گاز، گاز مورد نیاز مردم زاهدان را از طریق حمل و نقل ریلی تامین می کند و در خدمت رسانی بموقع به مردم مشکلی ندارد.

مدیر شرکت پرسی ایران گاز زاهدان علت بروز کمبود گاز مایع در استان را برخی مشکلات ایجاد شده در مبدا بارگیری عنوان کرد و ادامه داد: هم اینک با پیگیری های انجام شده از سوی بخش های مختلف از جمله استانداری، فرمانداری و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تامین گاز برای سیستان و بلوچستان از 2 منبع در اصفهان و بندرعباس در حال انجام است.

شه بخش خاطرنشان کرد: با توزیع گازهای ارسال شده بین مردم هم اینک مشکل گاز برطرف و صفوف دریافت گاز در منطقه «زیبا شهر» و میدان «کارگر» زاهدان وجود ندارد. یک منبع جدید گاز هم بزودی در زاهدان راه اندازی می شود که با راه اندازی آن برای 10 روز ذخیره گاز استان تامین می شود و در طول زمستان هیچ مشکلی برای توزیع گاز بین مردم وجود نخواهد داشت. با توجه به اینکه برای توزیع گاز، زاهدان به 33 قسمت تقسیم شده، خودروهای توزیع گاز به طورمساوی در تمام این قسمت ها تردد می کنند.مردم می توانند با گرفتن اشتراک از طریق سامانه، گاز مورد نیاز خود را تامین کنند.