آرشیو پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴، شماره ۴۴۱۱
حوادث
۱۵
یادداشت

همسو با متهم حرکت نکنیم

محمد غمخوار

ماجرا از دو هفته قبل شروع شد. عکس هایی از دختران جوان همراه یک پسر در شبکه های اجتماعی، به خصوص تلگرام منتشر شد. عکس ها در خانه های مختلف و دختران متفاوت بودند. تنها نقطه اشتراک این عکس ها، پسر جوانی بود که در تمام عکس ها حضور داشت. بعد از دو روز، موضوع انتشار عکس ها، با پخش ویدئویی در تلگرام خبرساز شد. پسر جوان در این ویدئو مدعی شد، عکس ها از گوشی تلفن همراهش سرقت شده و دختران از اعضای خانواده اش هستند.

پس از این ویدئو ماجرا به رسانه ها هم کشیده شد و پلیس فتا روز دوشنبه متهم را دستگیر کرد و در اطلاعیه ای درباره هویت متهم و اقداماتش اطلاع رسانی کرد. در حالی که به نظر می رسید پس از این اطلاعیه، ماجرا فراموش شود، انتشار فیلم اعترافات پسر جوان و دختران قربانی به سوژه داغ شبکه های تلگرام تبدیل شد. فیلمی که متهم با لباس زندان دیده می شود. همچنین عکس متهم در حالت های مختلف در حالی که دستانش با دستبند به هم گره خورده منتشر شد.

در شرایطی که به نظر می رسید آرام کردن فضا حداقل برای حفظ آبروی دخترانی که توسط متهم اغفال شده بودند، بهترین راهکار از سوی پلیس باشد، انتشار عکس و فیلم متهم و قربانیانش، او را یک گام به هدفش که شهرت در کشور است، نزدیک کرده است؛ هدفی که متهم برای رسیدن به آن نه تنها خود را بلکه ده ها دختر را قربانی کرد. اگر تا دیروز 35 عکس و یک فیلم در شبکه های اجتماعی از این پرونده منتشر شده بود، حالاسه فیلم و بیش از 40 عکس منتشر شده است. دیگر نیازی به جستجو در تلگرام نیست، در رسانه های رسمی و خبرگزاری ها هم می توان این فیلم و عکس ها را دید.

حال بهتر بود پلیس و رسانه ها در این پرونده با شناسایی انگیزه متهم همسو با او حرکت نکنند تا فیلم گریه متهم مقابل دوربین و اظهارات دختران جوان، سوژه جدیدی برای کاربران شبکه های اجتماعی شود.