آرشیو سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۴۰۱
اقتصاد
۴

تشکل ها

سیب زمینی هم از فهرست محصولات آب بر حذف شد!

در حالی که طی سال های گذشته محصولات سبزی و صیفی مانند هندوانه و سیب زمینی به عنوان محصولات آب بر تلقی می شدند و مسوولان بر کاهش تولید آن در فضای باز و افزایش تولید ش در فضای بسته (گلخانه) تاکید می کردند، براساس بررسی های جدید وزارت جهاد کشاورزی، سیب زمینی هم دیگر جزو محصولات آب بر به شمار نمی رود.، برای تولید هر کیلوگرم سیب زمینی به طور متوسط حدود 860 لیتر آب مصرف می شود: یعنی صادرات 391 هزار و 800 تن سیب زمینی در سال گذشته برای کشور 336 میلیارد و 260 میلیون لیتر آب خورده است.

توقف تولید مینی بوس

تولید انواع مینی بوس و میدل باس در دو شرکت خودروساز داخلی به صفر رسید. براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهر ماه امسال تولید انواع مینی بوس و میدل باس در شرکت پیشرو دیزل آسیا با افت صد درصدی از یک دستگاه در مهر 1393 به صفر رسید. مهر ماه امسال تولید انواع مینی بوس و میدل باس در هوراند خودرو دیزل نیز با کاهش صددرصدی از شش دستگاه در مهر 1393 به صفر کاهش یافت.

در نان «جوهر قند» نمی زنیم

درحالی که مسوولان شرکت بازرگانی نسبت به مصرف ماده کشنده «جوهر قند» در پخت نان در برخی نانوایی ها اذعان کرده و نسبت به آن هشدار داده اند، رییس اتحادیه نانوایان استفاده از این ماده و هر نوع ماده غیرقانونی را در پخت نان رد کرد. روز گذشته مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور تصریح کرد که گرچه جوش شیرین از نانوایی ها حذف شده اما افزودنی دیگری به نام «جوهر قند یا بلنک» در بعضی نانوایی ها جایگزین شده است که با توجه به سمی و کشنده بودن این ماده، بهداشت باید در این زمینه حساس باشد.