آرشیو سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۴۰۱
جهان
۶
اروپا

21 نفر در عملیات گسترده پلیس بلژیک دستگیر شدند

بروکسل، مقر اصلی اتحادیه اروپا و ناتو، یعنی قلب قاره سبز، هنوز در حالت هشدار به سر می برد. روز گذشته در ساعاتی که اروپا در خواب بود، بروکسل باز هم به خود خواب ندید. در پایتخت بلژیک که در روزهای اخیر درجه هشدار تهدید تروریستی به بالاترین سطح رسیده، پلیس و نیروهای امنیتی از نخستین دقایق بامداد دوشنبه دست به عملیات گسترده ضد ترور زدند تا هر نوع تهدید تروریستی را در نطفه خفه کنند. بر اساس گزارش ها، تاکنون 21 نفر در این حملات توسط پلیس بازداشت شده اند. پلیس و نیروهای امنیتی بلژیک امیدوارند در جست وجوی محله به محله، خانه به خانه بروکسل سرانجام مظنون اصلی حملات تروریستی پاریس یعنی صلاح عبدالسلام یا مظنونان احتمالی افراطی را دستگیر کنند.

جست وجوی محله به محله، خانه به خانه

دادستان فدرال اریک ون درسیپت می گوید که در مجموع 19 حمله صورت گرفته که بیشتر آنها در محله مون بلاک بوده است که گفته می شود محل زندگی صلاح عبدالسلام و تعداد زیادی از عاملان حملات تروریستی پاریس بوده است. دیگر حملات نیز در محله چارلرویی بروکسل بوده است.بر اساس گزارش ها، پلیس و ماموران امنیتی در مجموع 21 نفر را بازداشت کرده اند. دادستانی بلژیک هنوز اسمی از دستگیر شدگان را اعلام نکرده و بناست قاضی تصمیم بگیرد که این افراد بر مبنای مدارک موجود در حبس باقی بمانند یا آزاد شوند. با این حال مقامات بلژیک تایید کرده اند که در حملات خود به منازل افراد مظنون هیچ گونه مواد منفجره یا سلاح سرد پیدا نشده است.

مظنون شماره 3

در حالی که جست وجو برای عاملان اصلی یا پشت پرده حملات تروریستی پاریس کماکان ادامه دارد، پلیس فرانسه در حساب کاربری توییتر خود عکسی را منتشر کرده که گفته می شود این فرد یکی از سه بمبگذار انتحاری در استادیو فرانس است. هویت این شخص هنوز مشخص نیست و پلیس از مردم خواسته تا اگر اطلاعی از این فرد در اختیار دارند به پلیس ارایه دهند. همچنین پلیس به دنبال اطلاعات در مورد دیگر بمبگذار استادیو فرانس است که گفته می شود با گذرنامه جعلی وارد فرانسه شده است. با این وجود اطلاعات دقیقی از این فرد وجود ندارد. هر چند پلیس فرانسه توانسته عبدالحمید اباعود، سرحلقه اصلی این حملات را در حمله خود به محله سنت دنی از بین ببرد.