آرشیو سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۴۰۱
جهان
۶

خبر کوتاه

420 کودک فلسطینی در زندان های رژیم صهیو نیستی

ایرنا به نقل از هیات امور اسیران فلسطینی گزارش داد: 420 کودک در زندان های رژیم صهیونیستی در اسارت به سرمی برند که تعدادی از این کودکان پایین تر از سن 13 سال هستند. هیات اسیران فلسطینی پیش تر دربیانیه ای به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کرد: برای برخی از این کودکان زندانی حکم صادرشده است و برخی دیگر بدون هیچ محاکمه ای در بازداشت هستند. بر اساس این گزارش شمار کودکان فلسطینی که از ابتدای ماه اکتبر سال جاری تاکنون بازداشت شده اند افزون بر700 کودک بوده که تعدادی از آنها با وثیقه مالی یا به شرط حبس خانگی آزاد شدند.

تاکید بر ایجاد امنیت برای زایران

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد که اقدامات مقدماتی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی، تامین امنیت شرکت کنندگان در این مراسم، ارایه خدمات به زایران و نیز هماهنگی برای ورود زایران خارجی با همکاری عقیل طریحی، استاندار کربلاو نصیف جاسم خطابی، رییس شورای استانداری کربلامورد بررسی قرار گرفته است. عبادی با تاکید بر لزوم افزایش تلاش ها برای تامین خدمات مورد نیاز زوار و نیز تامین امنیت آنان با هماهنگی دستگاه های امنیتی، تصریح کرد: باید از حادثه عاشورا درس بگیریم به ویژه که کشور اکنون با جنگی سخت در مقابل دشمنان اسلام و بشریت مواجه است.

برگزاری دور دوم انتخابات پارلمانی مصر

مردم مصر روز گذشته در دومین و آخرین روز از مرحله دوم انتخابات پارلمانی در داخل این کشور به پای صندوق های رای رفتند. این انتخابات در 13 استان مصر از جمله قاهره، قلیوبیه، دقهلیه، منوفیه، مغربیه، کفرالشیخ، شرقیه، دمیاط، پورت سعید، اسماعیلیه، سوئز، سینای شمالی و سینای جنوبی برگزار شد. تعداد رای دهندگان در 13 استان بیش از 27 میلیون نفر است. آنگونه که مسوولان انتخابات مصر اعلام کرده اند استقبال از انتخابات دور دوم بسیار زیاد بوده است. این در حالی است که در مرحله اول انتخابات پارلمانی استقبال ضعیفی از این انتخابات شد.