آرشیو سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۶
شوک امروز
۱۲

دستگیری مهاجم شوم در شبکه تلگرام

مهاجم شوم در شبکه اجتماعی تلگرام از سوی پلیس فتای استان قزوین شناسایی و دستگیر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت شخصی مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه وی در شبکه اجتماعی تلگرام و نوشتن مطالب دروغ برای آبرویزی، بلافاصه در این خصوص پس از هماهنگی با مقام قضایی پرونده تشکیل و موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت. وی ادامه داد: کارشناسان در پی یکسری اقدامات فنی و تخصصی زن 23ساله ای در قزوین را شناسایی و با دستور قضایی دستگیر کردند.

جانشین رئیس پلیس استان قزوین عنوان داشت: مجرم پس از انتقال به پلیس فتا در ابتدا منکر هرگونه ارسال پیامک و هتک حیثیت و نشر اکاذیب در شبکه اجتماعی تلگرام شد اما در مواجهه با ادله و مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و به جرم خود مبنی بر هتک حیثیت شاکی اعتراف کرد.

سرهنگ سلمان امیری تصریح کرد: مجرم دلیل خود را از این اقدام حس انتقامجویی به خاطر موفقیت شاکی در حرفه خود در سطح شهر بیان کرد.

سرهنگ امیری خاطرنشان کرد: به کسانی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه همدیگر می کنند، هشدار داده می شود طبق ماده 17 قانون جرایم رایانه ای با اثبات عمل مجرمانه آنها باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.