آرشیو سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۶
زندگی
۱۳

مبارزه نوزاد بند انگشتی برای سلام به زندگی

آرین خاقانی

نوزاد نارسی که 72 روز قبل با وزنی حدود نیم کیلوگرم متولد شد، روز گذشته برای نخستین بار وارد خانه جدیدش شد تا درکنار پدر و مادرش زندگی کند.

امیلی مورگان که سه ماه پیش به همراه همسرش مسافر کشتی کروز کارائیب بود، دچار درد زایمان شد و در 15 هفتگی جنین نارسی را به دنیا آورد که به گفته تیم پزشکی سقط جنین اعلام شده بود. به نقل از دیلی میل 14 ساعت طول کشید تا امیلی و همسرش همراه جنین 15 هفته ای که قادر به تنفس بود به میامی منتقل شده و تحت مراقبت های ویژه قرار بگیرد. متخصصان، کم آبی بدن مادر را علت اصلی تولد زودرس نوزاد اعلام کردند و پس از اینکه در نهایت ناباوری، علائم حیات را در این نوزاد بند انگشتی دیدند، دستور بستری شدنش صادر شد.

هایدن کوچک بیش از دو ماه تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت و روز گذشته پدر و مادر و خواهر سه ساله اش، نخستین روز ورود او را به خانه جشن گرفتند. امیلی می گوید، امروز دختر سه ساله ام برای نخستین بار برادر کوچکش را ملاقات کرد و به گفته خودش بهترین هدیه ای است که تا به حال دریافت کرده است. فکر می کنم هایدن بسیار قدرتمند است که موفق شده با مشکلات بجنگد و اکنون در کنار خانواده اش زندگی می کند. او 14 ساعت در شرایط سخت با مشکلات مبارزه کرد تا بتواند طعم خوش زندگی را تجربه کند.

چیس پدر هایدن می گوید، من و همسرم همیشه معتقد هستیم امید در زندگی ما و همین اطراف پرسه می زند و نباید از آن غافل شد. در شرایطی که کادر پزشکی کشتی کروز به ختم بارداری امیلی و سقط جنین معتقد بودند، امید داشتم فرزندم نزد ما باقی خواهدماند و می توانیم تولدش را جشن بگیریم.