آرشیو سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۶
حوادث - اخبار کشور
۱۲

ترور نافرجام «دمیرتاش» مخالف سرسخت «اردوغان»

روزنامه «تودی زمان» گزارش داد که خودروی حامل «صلاح الدین دمیرتاش» رئیس حزب اپوزیسیون دموکراتیک خلق ترکیه در شهر دیاربکر مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفته است.

این روزنامه ترکیه ای به نقل از منابع کرد نوشت: «صلاح الدین دمیرتاش» با خودروی ضدگلوله خود در حال بازگشت از فرودگاه دیاربکر به خانه اش بود که هدف حمله قرار گرفت اما گلوله از شیشه خودرو عبور نکرد.

طبق این گزارش دمیر تاش گفته حتی صدای گلوله را هم نشنیده و محافظان او هم زمان پیاده شدن از خودرو جای گلوله را بر روی شیشه مشاهده کرده اند. دمیرتاش از مخالفان اصلی اردوغان در ترکیه است. پلیس ترکیه اما می گوید در بررسی های خود جای گلوله را در هیچ جای خودرو مشاهده نکرده است! با این حال رسانه های ترکیه ای این ماجرا را «سوءقصد» به جان دمیرتاش دانسته اند.

دمیرتاش پس از این سوءقصد در صفحه توئیتر خود وقوع این حادثه را تایید کرده است. مخالفان ترکیه اردوغان را به سرکوب اپوزیسیون برای قبضه کردن قدرت متهم می کنند. از سوی دیگر «اسماعیل قهرمان» یکی از متحدان کلیدی رئیس جمهور ترکیه با کسب 316 رای از مجموع 550 رای به عنوان رئیس پارلمان این کشور انتخاب شد.

به دست آوردن حمایت اکثریت اعضای پارلمان ترکیه کار آسانی نیست و قهرمان می تواند نقش کلیدی در اقدامات حزب حاکم عدالت و توسعه ایفا کند تا قانون اساسی که به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، قدرت و اختیارات اجرایی بیشتری را می دهد تغییر دهد.