آرشیو سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۶
ایران زمین
۱۴

بولدوزرها «تپه سنگی» کلاردشت را می بلعند

گروه ایران زمین حرکت بولدوزرها و آغاز جاده سازی در تعطیلات پایان هفته و سکوت مسئولان در تپه سنگی، بزرگ ترین چشم انداز طبیعی کلاردشت را نشانه گرفته است. در روزهای اخیر مردم محله «حسن کیف» کلاردشت شاهد فعالیت بولدوزرها برای ساخت جاده در تپه بزرگ و زیبای سنگی هستند که با استفاده از تعطیلات پایان هفته روند تدریجی حذف این تپه گردشگری را کلید زده است. در روزهای اخیر تلاش برای جاده سازی دراین تپه آغازشده و به این ترتیب شاهد از بین رفتن طبیعت بکری دیگر در منطقه خواهیم بود. اهالی محله «حسن کیف» کلاردشت با ابراز نگرانی از ساخت جاده در این تپه زیبا خواستار تلاش مسئولان برای پیشگیری از این اقدام شدند. هرچند درروزهای گذشته اهالی منطقه تجمع هایی را برای جلوگیری از جاده سازی در تپه سنگی کلاردشت انجام داده اند، اما به نظر می رسد، دست اندازی به عرصه های طبیعی و گردشگری به شیوه های مختلف شیوع پیدا کرده است. جاده سازی در سکوت مسئولان کلاردشت، بزرگ ترین چشم انداز طبیعی شهرستان را می بلعد اما مردم منطقه طی طوماری از استاندار و دستگاه قضایی خواستار برخورد و جلوگیری از تخریب منابع ملی و محیط زیست شدند.

«شجاع سلیمان پور» رئیس شورای شهر دوره سوم کلاردشت در ارتباط با پارک سنگی گفت: این تپه سنگی که 75 هکتار وسعت دارد، طی صورتجلسه ای در دوره شورای سوم، تحویل شهرداری کلاردشت شد تا به عنوان پارک سنگی مورداستفاده عموم قرار گیرد. به همین خاطر 7/2 هکتار از این پارک سنگی که قرار بود در قسمتی از آن برای فرهنگیان منطقه مجتمع مسکونی ساخته شود با زمینی دیگر معاوضه شد. درحالی که پدیده جاده سازی در بزرگ ترین چشم انداز طبیعی کلاردشت در حال انجام است، مسئولان شهری از این اقدام اظهار بی اطلاعی می کنند.

سکوت و بی خبری مسئولان از جاده سازی

«شهریار غفاری» رئیس فعلی شورای شهر کلاردشت هم با ابراز بی اطلاعی از تحرکات جاده سازی شهرداری گفت: من هم از این وآن شنیده ام و درحال پیگیری موضوع هستم. اما حجت الاسلام «حسین مقیسه» امام جمعه کلاردشت با تاکید بر حراست از منابع ملی و محیط زیست گفت: با شنیدن خبر جاده سازی در بزرگ ترین تپه و چشم انداز طبیعی منطقه نگران شدم. امیدوارم مردم و مسئولان در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب به حفظ محیط زیست توجه کنند.