آرشیو سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۶
فن آوری
۱۹

خبر

35 میلیارد یورو سهم ایران از بازار فناوری جهان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران از بازارفناوری اطلاعات جهان سهم 35 میلیارد یورویی دارد که معادل 140 هزار میلیارد تومان است. به گزارش ایرنا، مرتضی براری با اشاره به اینکه ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات درجهان سه هزار و 500 میلیارد یورو برآورد شده که سهم ایران از این بازار یک درصد است گفت: دانشگاه ها برای رشد این سهم ناچیز، می توانند درزمینه افزایش آن به شرکت های فناوری و وزارت ارتباطات کمک کنند. براری، لزوم سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های ارتباطی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اکنون بیش از پنج هزار میلیارد تومان در توسعه زیرساخت سرمایه گذاری شده که این امر نشان می دهد بازار اقتصادی این بخش فعال است. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه خدمات در بخش تلفن همراه منجر به توسعه اشتغال و کسب و کار می شود و در این زمینه دانشگاه ها باید با تمام ظرفیت برای تولید محتوای خدمات ارزش افزوده وارد این حوزه شوند.

دلیل کندی اینترنت از زبان جهانگرد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میزان مصرف ترافیک ارتباطی از سوی کاربران ایرانی را پرشتاب عنوان کرد که این موضوع باعث شده شتاب اتصال این کاربران از شتاب افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی کشور پیشی بگیرد.

به گزارش مهر، نصرالله جهانگرد در مورد کندی سرعت اینترنت با وجود افزایش ظرفیت شبکه اینترنت کشور و نیز نارضایتی کاربران اظهار داشت: نسبت سرانه دسترسی به اینترنت در کشور ما، نسبت به متوسط جهانی بسیار پایین تر است. وی با اشاره به برنامه های توسعه ای که از دوسال گذشته تاکنون برای افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل و نیز ظرفیت های داخلی به اجرا درآمده است گفت: هدف ما ایجاد ظرفیت های دسترسی کامل و پرسرعت برای کاربران در داخل کشور است تا سرعت مبادله اطلاعات و دریافت خدمات از دستگاه های اجرایی افزایش یابد. در همین حال به نسبت مناسبی نیز دسترسی اینترنت بین الملل توسعه یابد. جهانگرد اظهار امیدواری کرد که با افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت، ظرفیت شبکه اینترنت کامل شود تا بتوان در آینده نزدیک، ظرفیت دسترسی کاربران به شبکه داخلی و بین الملل را بهبود بخشید.