آرشیو سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۶
صفحه آخر
۲۴
گزارش خبری

در مراسم رونمایی کتاب «ایران، مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان»: ایران همواره رنگین کمان فرهنگ و ادیان بوده است

مراسم رونمایی از کتاب «ایران، مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان» روز دوشنبه دوم آذر ماه در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تعریف خاطره ای از مرحوم سیدجعفر شهیدی و احترامش به سایر مذاهب گفت: وی یک زمان تصمیم داشت به مراسم ختم فردی برود که به نظرش اعتقاد مناسب مذهبی نداشت، به همین خاطر تفالی به حافظ می زند و این بیت می آید: قدم دریغ مدار از جنازه حافظ/اگر چه غرق گناه است می رود به بهشت. در ادامه این مراسم، حجت الاسلام یونسی طی سخنانی ویژگی مشترک ایرانیان را فرهنگ زیبا و همزیستی بین ادیان دانست و بیان داشت: امیدوارم این کتاب به فارسی و زبان های دیگر هم ترجمه و در اختیار همگان قرار بگیرد.

وی افزود: ایرانیان معمولا ادیان و فرهنگ های مختلف را در دل خود حفظ کرده اند و این ویژگی بعد از اسلام نیز در ایران همچنان باقی بوده است. آیت الله تسخیری، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام نیز در این نشست گفت: مساله دین مساله قلبی است. «لااکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی...» آیه قرآنی عظیمی است که رابطه بین مسلمانان را مشخص می کند. واقعیت این است که اگر ما روابطمان را بر اساس قسط ترویج دهیم به انسانیت نزدیک تر شده ایم.