آرشیو چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۷
اجتماعی
۴
رفاه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد: اعطای مسکن و وام بلاعوض به دانش آموزان «شین آباد»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قرار گرفتن قربانیان حادثه «شین آباد» تحت پوشش بازنشستگی و همچنین اعطای وام بلاعوض به آنان خبر داد و توضیحاتی را نیز در مورد بودجه و برنامه های سازمان بهزیستی ارائه کرد.

به گفته ربیعی، دانش آموزان شین آباد که در کلاس درس دچار سوختگی شده بودند در دو سطح تحت پوشش بیمه بازنشستگی قرار گرفتند و بیمه بازنشستگی آنان با دو سقف در حداقل حقوق کاری تعیین شده است. وی با بیان اینکه ما قربانیان فاجعه شین آباد و دیگر افراد و کودکان مشابه آنان را فراموش نکرده ایم، گفت: این روندی است که خرد خرد آغاز کرده ایم و ان شاءالله آن را ادامه خواهیم داد. قرار بود به این افراد مسکن داده شود که در آینده این اقدام ها نیز انجام خواهد شد. به گزارش ایرنا، علی ربیعی در حاشیه دومین کنگره توانبخشی مبتنی بر جامعه افزود: علاوه بر این از سوی دولت به دانش آموزان با سوختگی خفیف، 15 میلیون، دانش آموزان با سوختگی متوسط، 25 میلیون و دانش آموزان با سوختگی شدید 45 میلیون تومان کمک بلاعوض شده است.

جمعیت معلولان کشور رو به افزایش است

رئیس سازمان بهزیستی نیز در این کنگره گفت: جمعیت جامعه معلول کشور به سه دلیل بیماری ها بویژه دیابت، حوادث و سوانح و اختلالات ژنتیکی رو به افزایش است. انوشیروان محسنی بندپی افزود: هم اکنون یک میلیون و 200 هزار معلول در کشور شناسایی شده و تقریبا 300 هزار معلول نیز در نوبت شناسایی قرار دارند، بنابراین ایران یک جامعه 5/1 میلیون نفری معلول دارد. وی ادامه داد: 420 هزار نفر از معلولان در دورترین نقطه کشور قرار دارند؛ 5 هزار معلول نیز در جامعه عشایر کشور زندگی می کنند که به مراکز مجهز تخصصی دسترسی ندارند. وی در ادامه با اشاره به اینکه 8 درصد افراد جامعه مبتلابه بیماری دیابت هستند خاطرنشان کرد: ایران از جمله کشورهایی است که بیشترین حوادث جاده ای را دارد و علاوه بر آن سالانه چند هزار نوزاد معلول در کشور به دنیا می آیند. به گفته وی، ثبت نام در مدرسه بدون شرکت در طرح بینایی سنجی و ثبت ازدواج نیز بدون آزمایش ژنتیک میسر نخواهد بود. وی ادامه داد: در لایحه حمایت از معلولان که دولت به مجلس تقدیم کرده، یک نگاه کارشناسانه وجود دارد تا همه مشکلات معلولان برطرف شود.