آرشیو چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۷
فرهنگ و هنر
۲۳

هفت نگاه با فروش 106 اثر روزهای پایانی خود را می گذراند

در مرز فروش یک میلیاردی

نمایشگاه «هفت نگاه» تا عصر ششم آذرماه در فرهنگسرای نیاوران چشم به راه خریداران و علاقه مندان به هنر است. هفت نگاه در هشتمین فروش سال هنرهای تجسمی که به همت گالری های آریا، الهه، گلستان، والی، هفت ثمر و ماه مهر برپا می شود تا این لحظه توانسته است 106 اثر را در مجموع به قیمت 980 میلیون تومان به فروش رساند.

همچنان رکورد گران ترین اثر به فروش رسیده از آن یک نقاشی از سهراب سپهری است که 150 میلیون تومان فروخته شد؛ اما از منظر تعداد آثار به فروش رفته از یک هنرمند، علیخان عبداللهی هنرمند افغانستانی پیشتاز است، سعید درخشان زنگنه با فروش 10 اثر، مهرین مختاری با پنج و ساناز دزفولیان با فروش چهار اثر از این نگاه حائز رتبه های بعدی اند.

در فهرستگان هنرمندانی که آثاری به فروش رسانده اند اسامی مانند: محسن کرمی، جلال الدین مشمولی، شهباز سلمانی، شمس الدین غازی، سلیم ناظریان، هوشنگ پزشک نیا، رضا پناهی، غزاله اخوان، سوسن ادیبی، نصرالله افجه ای، منوچهر معتبر، ایرج زند، احمد اسفندیاری، حسین محجوبی، ابوالقاسم سعیدی، بهنوش فروتن، عبدی اسبقی، لیلاقلوبی، امیر یگانه، کاویان هازلی، طرلان لطفی زاده، هاوار امینی، حسین چراغچی، رضا یاراحمدی، مهوش جورابچی، تارا بهبهانی، طراوت صوفی، ایرج شافعی، المیرا میرمیران، الهام یزدان پناه، علی گلستانه، سهیلارهایی، رحیم مولائیان، نسرین محمودی نوبر، ملک رسولی، فرشته محسنی، نرگس سلیمان زاده، کیوان بیرانوند، آرمان یعقوب پور، فریبا بهمنی، ندا معین افشاری، مرتضی شمیسا، احمد آریا منش، منوچهر صفرزاده، ندا مرادی، راشین قربی، عین الدین صادق زاده، لیلی طاهری، افسانه تائبی و... را می توان مشاهده کرد.

علاقه مندان به خرید آثار هنری می توانند آثاری بسیار متنوع از 290 هنرمند و بالغ بر 400 نقاشی، نقاشیخط و مجسمه را با قیمت هایی مناسب که از صد هزار تومان تا چند میلیون تومان را در بر می گیرد از این رویداد خریداری کنند.

هفت نگاه تا ششم آذرماه در فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای پاسداران، روبه روی پارک نیاوران دایر است.