آرشیو پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۴۰۳
سیاست
۳
تاریکخانه

بازگشت تاریخی

شهرام شهیدی

حتما شما هم تیتر پریروز اعتماد را دیده اید. ندیده اید؟ اگر ندیده اید یعنی شما فقط از طریق رسانه های دیجیتال پیگیر تاریکخانه فکسنی ما هستید و باید من باب یادآوری عرض کنم در رسانه های دیجیتال حواس تان به پلیس فتا باشد. این یک آگهی تبلیغاتی است و ارزش دیگری ندارد.

خلاصه اعتماد پریروز عکس پوتین را انداخته بود و تیتر زده بود تزار شرق در قلب تهران. از طرفی اردوغان هم در ترکیه بدش نمی آید سلطان سلیمان حریم سلطان باشد. این طور که پیش می رویم در بین سیاستمداران جهان یک بازگشت به عقب اساسی داریم و جهان دارد به سمت تاریخ یک عقبگرد اساسی می کند.

جالب است که برخی معترضین در ترکیه به جای حمله به سفارت روسیه به سفارت هلند حمله کرده اند. درواقع باید این طوری تیتر زد: خودسران خودجوش سلطان سلیمان اردوغان دوم به جای حمله به سفارت تزاری روسیه رهسپار سفارت ملکه هلند شدند.

اگر با همین فرمان بخواهیم پیش برویم باید بگوییم سلطان سلیمان اردوغان کلااین ره که می رود به ترکستان است و درصورتی که تغییر رویه ندهد سرنوشتی مشابه امپراتور روم غربی برلوسکونی کبیر پیدا خواهد کرد.

حالااگر بخواهیم با همین فرمول پیش برویم سیاستمداران دیگر را هم می توان با مشابه های تاریخی شان مقایسه کرد. مثلا: چنگیز خان مغول: بی شک در تاریخ معاصر جهان شبیه ترین و بهترین گزینه زنده مشابه با چنگیز خان مغول، بنیامین نتانیاهو است.

آدولف هیتلر: بلایی که هیتلر سر اروپا و قوم یهود آورد ابوبکر البغدادی سر آسیا و اعراب خاورمیانه می آورد. جنون هر دوشان هم که شبیه و زبانزد است.

بردیا: برای جایگزینی این پادشاه دروغین هم اصلامنظورمان پادشاه عربستان نیست. اینها شایعه است و مسائل داخلی عربستان به ما مربوط نیست.