آرشیو پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۴۴۱۷
ایران
۱۱

مدرسه؛ تنها بیمارستان مردم شهرستان هریس

شهرستان هریس استان آذربایجان شرقی با وجود جمعیت بالای 70 هزارنفر همچنان بدون بیمارستان بوده و مردم شهر، هنگام بیماری باید به مدرسه ای که بیمارستان نام گرفته است، مراجعه کنند.

فرماندار هریس در این خصوص به ساخت بیمارستان امام حسین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: کار ساخت بیمارستان جدید هریس در همان محل قدیمی بیمارستان، از سال گذشته آغاز شده که هم اکنون نیز بالای 40 درصد پیشرفت دارد، اما مردم این شهرستان هر چه سریع تر نیازمند راه اندازی این مرکز درمانی هستند.

حسن یحیوی افزود: با تصویب هیات دولت، 50 میلیارد ریال در سال 94 به این پروژه اختصاص یافته است، اما برای تکمیل هر چه سریع تر آن نیازمند اعتبار بیشتری هستیم.

وی ادامه داد: بنای قدیمی بیمارستان استحکام کافی را نداشت و در اثر زلزله سال 91 فرو ریخت، اما این بار مردم شهرستان می توانند منتظر ساخت بیمارستانی با آخرین استانداردهای جهانی و در چهار طبقه و شامل تمام بخش های بیمارستانی باشند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اتمام فاز اول این بیمارستان تا پایان سال گفت: در روند اجرایی، ساخت این بیمارستان با هیچ مشکل مالی روبه رو نبوده و حتی علاوه بر اعتبارات قبلی، از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری نیز بالغ بر 50 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز آن تخصیص یافته است.

محمدصادق پورمهدی افزود: این پروژه هم اکنون پیشرفتی 45 درصدی دارد که با افزایش تیم های اجرایی و تلاش بیشتر پیمانکاران می توان شاهد افتتاح آن تا پایان سال بود. فاز اول این پروژه شامل بخش های درمانی، اورژانس، زنان، سی سی یو، آی سی یو، رادیولوژی و اتاق عمل است.