آرشیو پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۴۴۱۷
ورزش
۱۴

هیچ دیوار رفاعی جلودار مسی، سوارز و نیمار نیست

مثلثی برای همیشه تاریخ

بارسا 6 رم یک. درست 4 روز بعد از پیروزی 4 بر صفر در ال کلاسیکو، آن هم در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، این بار بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا قدرتنمایی کرد و سنگین ترین شکست فصل را به یکی از بهترین تیم های این فصل سری A تحمیل کرد.

دن 10 گل به دو تیم رئال مادرید و رم در کمتر از یک هفته، بار دیگر قدرت مثلث تهاجمی بارسا را به رخ کشید. مثلثی که با حضور نیمار، مسی و سوارز حالاگلزن ترین تیم تاریخ رقابت های اروپایی لقب گرفته است. براساس اعلام مرکز پردازش داده «اوپتا» شش گل تیم لوئیس انریکه مقابل رم بارسلونا را به رکورد 1037 گل در رقابت های اروپایی (جام باشگاه های اروپا و لیگ قهرمانان) رساند. پیش از این رئال مادرید با 1036 گل بهترین خط حمله رقابت های اروپایی را در اختیار داشت. در این رده بندی بایرن مونیخ با 856 گل سوم است و تیم های یوونتوس با 746، اندرلخت با 640، بنفیکا با 639، لیورپول با 621، میلان با 612 و آژاکس و اینتر با 606 گل رده های چهارم تا دهم را در اختیار دارند.

اما بی شک در صدرنشینی بارسا و البته قدرت این روزهای این تیم در گلزنی نمی توان نقش مثلث هجومی این تیم را نادیده گرفت. در بازی با رئال که پس از مدت ها لیونل مسی به ترکیب بارسا بازگشت، سوارز (2 گل) و نیمار سه گل از چهار گل بارسا را وارد دروازه رئال کردند. در بازی با رم هم باز این مثل زهردار بود که تیم حریف را به زانو در آورد. سوارز (2 گل)، مسی (2گل) و نیمار پنج گل از شش گل بارسا را به ثمر رساندند. اتفاقی که نظیر آن در این دو فصل بارها تکرار شده است. در همین فصل جاری بارسا در 17 دیدار خود در رقابت های لالیگا و لیگ قهرمانان 43 گل به ثمر رسانده که سهم مثلث MSN یعنی مسی، سوارز و نیمار 35 گل بوده است.

فصل گذشته هم این سه مهاجم 81 گل در لالیگا و 27 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساندند تا تمام رکوردها را به تسخیر خود در بیاورند.