آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۴۴۱۸
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

سریالی که نمی گذارد مخاطب، شبکه را تغییر دهد

حضور نعمت الله نقطه قوت «پشت بام تهران» است

بهرنگ توفیقی، کارگردان سریال «پشت بام تهران» با اشاره به قصه های متعدد این سریال و ساختار آن بیان کرد که این قصه ها به مخاطب اجازه نمی دهد حین دیدن مجموعه، شبکه را تغییر دهد.

توفیقی درباره سریال «پشت بام تهران» که این روزها مراحل ساخت خود را برای پخش از شبکه یک سپری می کند، به مهر گفت: این سریال به لحاظ ساختاری فضای متفاوتی نسبت به کارهای قبلی من دارد و این فضا را هم فیلمنامه تعیین کرده است که کار را متفاوت ببینم و دربیاورم.

وی ادامه داد: در این سریال، فیلمنامه ترکیبی از فضاهای مدرن و کلاسیک است و فکر می کنم شکل نویی داشته باشد. «پشت بام تهران» کاری پرلوکیشن و پر بازیگر است که دلیل آن هم تعدد قصه های ماست. ما در این کار تنها با یک قصه مواجه نیستیم، در واقع هر کسی قصه خود را دارد.

کارگردان سریال «انقلاب زیبا» به کارهای قبلی خود اشاره و بیان کرد: من پیش از این «آمین» را داشتم که اگرچه کارگردانی آن به صورت مشترک انجام شد اما بیشتر سکانس های اکشن آن را من کارگردانی کردم و آنچه برایم جذابیت داشت بخش تکنیکال کار بود. «انقلاب زیبا» هم کار دیگری بود و فرم دیگری داشت و سعی کردم قصه را با شکل جدیدی ارائه دهم.

وی اضافه کرد: سریال «پشت بام تهران» هم ساختار جدیدی دارد و بیشتر ترکیبی از فضاهای متفاوت است. تکلیف ما در این سریال با مخاطب روشن است و می دانیم برای چه کسانی اثر را تولید می کنیم. تلاشمان هم این است از زمانی که مخاطب کنترل تلویزیون را به دست می گیرد و سریال را انتخاب می کند تا انتها آن را ببیند و شبکه تلویزیون را تغییر ندهد.

کارگردان سریال «آمین» با اشاره به همکاری سعید نعمت الله که نویسندگی فیلمنامه «پشت بام تهران» را بر عهده داشته است، گفت: من در این کار از نعمت الله کمک های زیادی گرفتم. او در دیالوگ ها و حتی بازی گرفتن ها بسیار موثر بود و فکر می کنم حضور او یکی از نقاط قوت کار ماست.